فرماندار اراک عادی انگاری کرونا از سوی 80 درصد مردم را نگران کننده دانست.

فرماندار اراک گفت: بیماری کرونا تمام نشده و عادی انگاری رفتاری بیش از 80 درصد مردم این شهرستان و کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قبال این بیماری نگران کننده است.

به گزارش جماران، حسین بختیاری با تأکید بر اینکه عادی انگاری کرونا از سوی 80 درصد مردم اراک نگران کننده است، گفت: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با این ویروس، پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان اراک و مردم توانستند در همراهی هدفمند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موج اول این بیماری را در سطح نسبی تثبیت کنند اما، به تازگی و با کاهش اعمال محدودیت‌ها نوعی عادی انگاری در رفتار مردم دیده می‌شود که بسیار خطرناک است.

وی بیان کرد: در ارزیابی‌ها  ۸۰ درصد مردم شهرستان اراک پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به بحث فاصله‌گذاری اجتماعی توجه‌ای ندارند که همین امر باعث افزایش شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: در چند روز اخیر پارک‌های شهرستان اراک مملو از جمعیت است و متاسفانه  افرادی که در این مکان‌ها از ماسک استفاده می‌کنند انشگست شمار هستند و بیشتر مردم توجهی به این بیماری نداشته و سلامت خود و دیگران را در معرض تهدید جدی قرار داده‌اند.

بختیاری اظهار داشت: کاهش محدودیت‌ها به‌دلیل مشکلات اقتصادی کسبه و اقشار مختلف در جامعه صورت گرفته اما، بازگشایی مکان‌های مختلف مشروط به رعایت دستورالعمل‌های ویژه بوده  و مردم نباید از سرگیری فعالیت‌ها را به مصابه عادی بودن شرایط جامعه تلقی کنند.

وی گفت: نظارت‌ و بازرسی‌ها با جدیت ادامه دارد اما به‌دلیل اینکه درصد بالایی از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه شده‌اند و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان اراک به خوبی اجرا نمی‌شود، نمود خود را کمتر نشان می‌دهد.

فرماندار اراک اضافه کرد: بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در برخی از ادارات نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که این موضوع نیز بر نگرانی‌ها اضافه کرده و تمام ادارات شهرستان اراک مکلف و موظف به رعایت دستورالعمل‌های مربوط به مقابله با ویروس کرونا هستند و در صورت مشاهده هرگونه بی‌توجهی، مدیر هر دستگاه باید پاسخگو باشد.

بختیاری عنوان کرد: ویروس کرونا هنوز ناشناخته بوده و علایم و رفتار این بیماری روز به روز در حال تغییر است و مردم به ویژه گروه سالمندان و بیماران زمینه‌ای باید نسبت به خطر این ویروس حساس باشند و ضمن رعایت شست و شوی صحیح دست، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شرکت در میمهانی‌ها، مجالس غم و شادی بپرهیزند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.