رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین از پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی این استان خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: هفت میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پارسال به هفت نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش جماران، علی مشهدی با اشاره به پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی خمین، گفت:  ۸۵۰ نفر شامل ۶۵۰ زن و ۲۰۰ مرد در رشته‌های مختلف صنایع دستی شهرستان فعالیت دارند که ۱۵ نفر از آنان نیز  امسال برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: راه اندازی ۱۴ واحد بوم‌گردی در این شهرستان هدفگذاری شده و  تا کنون سه واحد با دریافت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲ واحد بوم‌گردی دیگر در روستاهای خان‌آباد و فرنق ازتوابع شهرستان خمین آماده بهره‌برداری است، گفت : با راه‌اندازی هر اقامتگاه بوم‌گردی حداقل سه  فرصت شغلی مستقیم فراهم می شود.

مشهدی گفت:به منظور ساخت اماکن بوم‌گردی و تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه، تسهیلات کم بهره ۶ درصدی پیش بینی شده است.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است و گلیم گل برجسته، معرق چوب، منبت چوب، خراطی، ساز سنتی، سفال، سرامیک، طراحی سنتی، قلاب‌بافی، گیوه‌دوزی، تراش سنگ و چلنگری(آهنگری) مهمترین صنایع دستی آن است.

۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.