سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی مرکزی در اراک افزود:پیش‌بینی می‌شود بیمارستان خمین نیز با تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری تکمیل و افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تا ۲ هفته آتی عملیات اجرایی بیمارستان ساوه نیز آغاز می‌شود، اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه، کارنامه عملکردی استان مرکزی به نسبت موفق و قابل دفاع است که در این میان نقش نمایندگان مجلس نیز برجسته است

آقازاده اظهار داشت: امسال شرایط سختی بر کشور حاکم است چرا که به واسطه شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها،  درآمد و منابع کشور به شدت آسیب دیده است،  اما ملت بزرگ ایران همواره تمام قد در مقابل سختی‌ها ایستاده‌اند.

وی گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها نباید پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید که با اراده آهنین و پشتکار نخبگان و محققان کشور حاصل شده را منکر شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: به واسطه شیوع بیماری کرونا شرایط سخت اقتصادی و مشکل اشتغال برای تمام کشورهای جهان به ویژه امریکا ایجاد شده است و بر اساس آمارها از ۱۰۰ میلیون شغل ایجاد شده در آمریکا، بیش از یک سوم آن از بین رفته‌ و این شرایط سخت برای تمام کشورهای دنیا است اما این مهم در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران با کمترین امکانات، ۸۰ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند و کشور از این نظر در جهان رتبه نخست را دارد که مایه مباهات است.

آقازاده عنوان کرد: کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی حاصل تعامل و همکاری مردم، کادر درمانی،  مسوولان، سپاه، بسیج، دستگاه قضایی، نظامی و انتظامی است که این مهم جای تقدیر دارد.

وی گفت: تمام ظرفیت‌های موجود کشور و این استان که تاکنون مفغول مانده باید در مسیر تحقق جهش تولید به کار گرفته شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید همه تلاش و هدف خود را برای تحقق جهش تولید به کار گیرند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: بر اساس تاکید و فرمایش رهبر معظم انقلاب،  در شرایط کنونی حاکم بر جامعه، همه قوا باید با پرهیز از اختلاف و نزاع‌های سیاسی، د در راستای رفع مشکلات مردم و الزامات فوری کشور گام بردارند.
استاندار مرکزی ادامه داد: از هفت نماینده فعلی این استان، ۲ نماینده با جلب رای اعتماد توفیق مجدد خدمتگذاری به مردم را در مجلس یازدهم دارند و تمام فرمانداران و مدیران مکلفند با نمایندگان دوره یازدهم خانه ملت تعامل، همکاری و ارتباط مناسبی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، مجلس در راس امور است و همه باید شان آن را حفظ کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در کل کشور و استان سالم، منظم و منسجم بود که با تعامل و همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت استان شکل گرفت و مورد تایید شورای نگهبان و وزارت کشور نیز قرار گرفت.

آقازاده اظهار داشت: در چهار سال گذشته مجمع نمایندگان استان مرکزی تعامل و ارتباط مناسبی با مدیران دستگاه‌های اجرایی داشتند که این امر منجر به توسعه و پیشرفت در تمام بخش‌ها به ویژه مباحث اقتصادی، راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل، رونق بهبود کسب و کارها و رفع موانع واحدهای مشکل دار شد.

وی عنوان کرد: از نمایندگان مجلس یازدهم نیز انتظار است در راستای منافع مردم و نظام، تعامل و همکاری خوبی داشته باشند و مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان نیز آمادگی کامل برای تعامل و ادامه روند خدمتگذاری را دارند.

 استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخانش در خصوص مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت در مجلس یازدهم نیز گفت: منتخب مردم در مجلس یازدهم به دلیل نقص مدرک از سوی شورای نگهبان از راهیابی به خانه ملت بازماند.

آقازاده عنوان کرد: فرآیند انتخابات توسط هیات‌های اجرایی و نظارت استان مرکزی انجام شد و مدارک مربوطه به وزارت علوم ارسال اما پاسخی دریافت نشد که پس از استعلام‌های فراوان، شورای نگهبان به این نتیجه رسید که مدارک  وی فاقدارزش قانونی است.

وی اظهار داشت: نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در دروه یازدهم در انتخابات میان دوره‌ای که در سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، انتخاب می‌شود.

حفظ شان و جایگاه مجلس وظیفه آحاد جامعه است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مجلس یکی از ارکان مهم نظام است و متعلق به هیچ دوره‌ای نیست، حفط جایگاه و شان آن وطیفه همه آحاد است.

سید «مهدی مقدسی» افزود: قانون برنامه ششم توسعه وظیفه دوره نهم بود اما به هر دلیل به مجلس دهم رسید و نمایندگان بیش از پنج ماه به بحث و بررسی و تصویب این قانون پرداختند و در آنجا چند موضوع ویژه از جمله تفویض اختیار به استان‌ها، افزایش اعتبارات استانی نسبت به ملی، افزایش اعتبارات ورزشی و ۲۷ صدم درصد ورزشی و بسیاری دیگر از موضوعات پیش آمد که هر کدام در جای خود ارزشمند است.

وی بیان کرد: قانون اشتغال روستاها با اذن رهبر معظم انقلاب در اواخر سال ۹۶ اجرا و یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و به ریال تبدیل شد و با نرخ ۶ درصد در زمینه اشتغال روستایی به کارگرفته شد که گام بلندی بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوانین مرتبط با رفع موانع تولید و اصلاح قوانین استفاده حداکثری از توان داخل که در شرایط تحریم اثرگذار بوده بخشی از عملکرد این دوره از مجلس است.

مقدسی اظهار داشت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اصلاحات خوبی بر قانون مالیات ارزش افزوده صورت گرفت و قانون تجارت که ۸۱ سال دست نخورده بود،  اصلاح شد.

وی ادامه داد:قوانین صدور چک،  مبارزه با قاچاق کالا،  حمایت از محیط‌بانان،  حمایت از زنان و کودکان، حمایت از معلولین و  تفکیک المپیک از پاراالمپیک در مجلس دهم مصوب شد.

وی یادآور شد: در این دوره قانون هوای پاک که یکی از مترقی‌ترین قوانین به روز است و در همه حوزه‌ها ورود پیدا کرده تصویب شد و قانون حفاظت از خاک،  ساماندهی تالاب‌ها،  حفاظت از منابع ژنتیکی، افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها ایجاد و قانون مبارزه با پولشویی اصلاح شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دروه دهم مجلس شورای اسلامی  قوانین تشدید مجازات اسید پاشی، مناطق آزاد، تشکیل صنایع نیروی دریایی، کاهش ساعت کار بانوان برای حفظ شان خانواده و تقویت کانون گرم خانواده، قانون نظام آموزش و تقویت فنی و حرفه‌ای، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌مندی از انرژی‌های پاک که ضرورتی اجتناب ناپذیر بود و قانون حمایت از صنایع دستی، هنرمندان و استادکاران نیز به تصویب رسید.

مقدسی اظهار داشت: مجلس دهم در حوزه قانون‌گذاری به خوبی ورود پیدا کرد و هر کدام از قوانین تاثیرات و تحولات ویژه‌ای داشته است.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مرکزی در طول چهار سال گذشته، همواره با یکدیگر تعامل و انسجام خوبی داشته‌اند و در آخرین اقدام، روز گذشته (سه‌شنبه) یک نامه با امضای هفت نماینده برای جاده شازند به ازنا امضاء شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در این دوره علاوه بر قانون‌گذاری در بحث تحقیق و تفحص،  مسوولیت‌هایی که مجلس به آنها واگذار کرده بود و پیگیری مطالبات مردم حضوری فعال داشته‌اند.

مقدسی عنوان کرد: فرایند قانون‌گذاری در ایران با ایراداتی همراه است که این ایراد مربوط به همه دوره‌ها است و باید تلاش شود تا اصلاح شود.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد مصوبات قانونی کشور طرح محور است و این بدان معنی است که ۲ سوم به صورت لوایح و یک سوم طرح بوده و در خیلی از کشورها در قانون اساسی اجازه ارایه طرح به مجلس داده می‌شود،  اما نه به این میزان و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  بیش از ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد و تعدد قانون در کشور یک معضل است که می‌تواند تناقض در اجرا ایجاد کند و هر روز نیز بر شمار آن افزوده می‌شود و نیاز است روی اصلاح قوانین کار جدی صورت گیرد.

مقدسی یادآور شد: در کمیسیون صنایع و معادن تمام قوانین معدنی که ۶۸۱ ماده و ۲ هزار و ۸۰۰ حکم دارد و برای معادن مشکلاتی را ایجاد کرده بود، اصلاح شده است.

وی اظهار داشت: ۶ درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است اما به دلیل تعدد قوانین و مشکلات این بخش، ۵۰ درصد از معادن کشور تعطیل است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصلاح قوانین مرتبط با صنعت از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در طول چهار سال گذشته است.

مقدسی بیان کرد: نظام بودجه‌ریزی ایراد اساسی دارد و باید بحث تفویض اختیار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، اصلاح امور و پذیرش اشتباهات شجاعت است و این امر نباید با حماقت اشتباه گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور حداکثری مردم در هر انتخاباتی ضروری است و باید تلاش شود تا برای انتخابات ریاست جمهوری مشارکت مردم گسترده باشد و چالش‌ها و مشکلات پیش رو شناسایی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه در نظام جمهوری اسلامی ایران در یک کشتی سوار هستند و هر آسیبی که به این کشتی وارد شود، همه متضرر می‌شوند.

مقدسی تصریح کرد: بیماری کرونا بر اقتصاد دنیا تاثیر زیادی داشت اما مردم ایران اسلامی مانند عرصه‌های دیگر برای کاهش اثرات اقتصادی  بر نیازمندان سنگ تمام گذاشتند و در دنیا غوغا کردند.

وی عنوان کرد: مسوولان باید قدردان مردم همیشه در صحنه ایران باشند و همه تلاش خود با حفظ وحدت و انسجام برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به کار گیرند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حفظ انسجام و وحدت پشتوانه موفقیت‌های کشور است و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

مقدسی اظهار داشت: اقدام قوه قضاییه در آزادی ۱۰۰ هزار زندانی به دلیل بیماری کرونا در دنیا بی‌نظیر بود و با این اقدام هیچ مشکل ناامنی در کشور ایجاد نشد.

برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی کشور از فرصت‌های پساکرونا ضروری است

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با کرونا جای تقدیر دارد و در این مسیر، همه اقشار مختلف مردم پای کار آمدند که جای تقدیر دارد.

«محمد حسینی» افزود: استان مرکزی در بحث کنترل ویروس کرونا یکی از استان‌هایی است عملکرد خوبی دارد و باید از وضعیت پیش‌آمده در خصوص این بیماری درس‌های زیادی گرفت و از فرصت‌های پیش رو عقب نماند.

وی بیان کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند در دوران پسا کرونا، شرایط اقتصادی در دنیا متفاوت خواهد بود و شاید خیلی از ابرقدرت‌های اقتصادی جای خود را به دیگران دهند و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌مندی از این فرصت صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان زیانی که کرونا به اقتصاد جهان وارد کرده، اعداد بزرگی است و شاید کمترین آسیب متوجه جمهوری اسلامی ایران شده است که این مهم در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همدلی مردم و مسوولان میسر شده است.

حسینی عنوان کرد: شرایط سختی در ۲ ماه گذشته در کشور سپری شد و مردم از لحاظ سطح معیشت و رفاه در فشار زیادی قرار گرفتند اما با گذشت و ایثار شرایط بهتر شده اما هنوز مشکلات وجود دارد، اتفاقات خوبی رقم خورده که انتظار است هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه خیلی از کسبه و بنگاه‌های کوچک زیان‌های زیادی را متحمل شدند و باید این قشر شناسایی دقیق شوند، اظهار داشت:یکی از مشکلات در کشور که شاید در سیاستگذاری‌ها خیلی نتوانستیم موفق عمل کنیم، نداشتن اطلاعات دقیق از جامعه است و اگر دولت توان حذف سه دهک بالای جامعه در حوزه یارانه‌ای را ندارد و افراد مورد هدف برای کمک معیشتی را ندارد به دلیل نداشتن اطلاعات لازم است.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ستاد مبارزه با کرونا برای اعتبارات هزینه‌ای در خردادماه و برای اعتبارات عمرانی پایان شهریور است و دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا حداکثر جذب را داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: بودجه سال ۹۹ در شرایطی شروع شد که همه جا صحبت از کسری بودجه وجود دارد، در پرداخت هزینه جاری در کشور در طول چهار سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، اقدامات خوبی صورت گرفته است و تا امروز هیچ بازنشسته و شاغلی حقوق خود را دیر دریافت نکرده است.

وی گفت: عملکرد بودجه سال ۹۸ دولت،   ۴۴۸ هزار میلیارد تومان که به صورت بودجه مصوب است و ۴۴۱ هزار میلیاد تومان درآمد وصولی در این سال بود که معادل ۹۸ و ۲ دهم درصد است و در حوزه مالیات ۲۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شد و از پیش‌بینی ۱۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد بخش نفت، تنها ۵۳ هزار میلیارد تومان به دست آمد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۹۸ بالغ بر۳۴۱ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۸۰ درصد از کل منابع برای حساب جاری هزینه شده و این امر می‌طلبد تا وابسنگی به نفت روز به روز کمتر شود.

حسینی گفت: بودجه منابع عمومی برای سال ۹۹ بالغ بر ۵۷۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل رشد داشته و شفافیت در بودجه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود  ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع در این بودجه وجود دارد که نیاز است در شرایط سخت و در حوزه‌های عمرانی و هزنیه‌ای دقت‌های لازم صورت گیرد.

وی گفت: هرچه همدلی و انسجام در جامعه بیش بیشتر شود، هزینه مردم کمتر و توسعه کشور و استان بیشتر می‌شود و این مهم باید روز به روز بیشتر شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی طرح‌های نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که باید تلاش شود هرچه سریعتر تکمیل و به سرانجام برسد.

قانون محرومیت زدایی اقدام مهم مجلس شورای اسلامی در دوره دهم است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: تحریم‌ها شرایط و ناملایماتی را برای کشور ایجاد کرده اما اگر تنها مقدار کمی از این تحریم‌ها به هر کشور دیگری وارد می‌شد، صد باره ویران می‌شد اما مردم ایران با حمایت و تعامل با مسوولان هر روز تحریم‌ها را دور می‌زنند و به قدرتمندتر می‌شوند.

«محمدرضا منصوری» افزود: تورم به دلیل خرج بیشتر از درآمد است و اگر بر اساس اصل اقتصاد، به اندازه درآمد خرج شود، تورم ایجاد نمی‌شود.

وی بیان کرد: دولت در زمینه ارایه طرح در این راستا با نمایندگان و مسوولان مشورت نکرد و این امر منجر به افزایش قیمت خودرو،  طلا و سایر موارد شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها راه رهایی از مشکلات کشور لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب و تحقق جهش تولید است.

منصوری اظهار داشت: تحقق جهش تولید نه تنها در حل مشکلات اقتصادی و توسعه کشور موثر است، بلکه موجب افزایش اشتغال و حل معضل بیکاری در جامعه می‌شود.  

وی عنوان کرد: عدالت آن است که مردم خوب زندگی‌ کنند و نباید شرایط به ‌گونه‌ای باشد که عده‌ای از مردم همیشه در تنگناه باشند و عده‌ای دیگر هر روز به سرمایه‌های خود اضافه کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته تعداد وزرایی که به این حوزه انتخابیه سفر داشتند چند برابر ۴۰ سال گذشته بوده و با وجود شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، طرح‌های خوبی در ساوه و زرندیه به بهره‌برداری رسید.

منصوری اظهار داشت: انتقال آب از سد دز به سد کوچری که در حال انجام است و ۴۰ کیلومتر آن اجرا شده یک کار بزرگ و ماندگار است.

وی گفت: بحث قانون محرومیت زدایی یکی از اقدام‌های مهم مجلس شورای اسلامی در این دوره است که این مهم موجب شد هیچ روستای شهرستان ساوه و زرندیه بدون گاز و اینترنت نباشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان ساوه سال گذشته پس از ۴۰ سال موفق به گرفتن ردیف و بودجه شد و در طول چهار سال گذشته، ۲۴ درمانگاه در این حوزه انتخابیه ایجاد شد.

استان مرکزی در مقابله و درمان بیماری کووید ۱۹ الگوی کشور است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز استان  را در مقابله و درمان بیماری کووید ۱۹ الگوی کشور دانست و گفت: تعداد کل مبتلایان به بیماری  ناشی از ویروس کرونا از ابتدا تاکنون به یک‌هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است.

سید «محمد جمالیان» افزود:  تعداد مبتلایان در شهرستان دلیجان ۱۴۶ مورد بوده و هم‌اکنون هیچ مورد بستری در این شهرستان در خصوص ویروس کرونا وجود ندارد و موارد جدید شناسایی شده به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل است.

وی بیان کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان آشتیان ۲۲ مورد، در شهرستان محلات ۵۴ مورد، در فراهان ۴۸ مورد، در تفرش ۳۹ مورد، در خنداب ۷۸ مورد، در کمیجان ۴۴ مورد و در شازند ۲۳ موردبوده و هم‌اکنون هیچ مورد بستری به لحاظ این بیماری در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان خمین به ۱۰۱ مورد رسیده و هم‌اکنون ۲ مورد بستری از این بیماری در این شهرستان وجود دارد و در شهرستان ساوه نیز تعداد مبتلایان شناسایی شده به ۵۲۶ مورد رسیده که ۲ نفر هنوز در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: بقیه موراد نیز مربوط به شهرستان اراک است و هم‌اکنون ۱۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های اراک بستری هستند.

وی گفت: در شهرستان ساوه در حال حاضر یک بیمارستان درگیر است و در شهرستان اراک نیز بیمارستان آیت‌آلله خوانساری در این راستا خدمات دارد و بیمارستان ولیعصر (عج) به وضعیت سفید رسیده و هیچ بیمار کرونایی ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی شده بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک هم پس از ماه مبارک رمضان به صورت کامل در اختیار بیماران سرطانی قرار گرفته  و به حالت گذشته برگردد.

دکتر جمالیان عنوان کرد: در مرحله دوم مبارزه با کووید ۱۹ همکاران پرتلاش بهداشت و درمان به سراغ مردم می‌روند و افرادی را که با بیماران کرونایی در تماس بوده‌اند را شناسایی و آزمایشات لازم را از آنها اخذ می‌کنند که این امر نقش موثری در شناسایی ناقلین خاموش دارد.

وی اظهار داشت: وضعیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا قابل مقایسه با کشورهای پرمدعا نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: این استان دومین استان مبتلا به ویروس کرونا در کشور بود و در روزهای نخست اطلاعات کافی در خصوص این بیماری وجود نداشت اما مسوولان و کادر بهداشت و درمان استان مرکزی همه عزم و تلاش خود را به کار گرفتند و ماحصل آن رسیدن به وضعیت نمونه در کشور شد.

دکتر جمالیان بیان کرد: در روزهای نخست درگیری با این بیماری، هر روز نشست شورای پدافند قرارگاه زیستی برگزار و در سایه هماهنگی خوب بین مدیران ارشد،  فرمانداران و زحمات کادر بهداست و درمان این موفقیت به دست آمد و این مهم جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی هیچگونه مرگ و میر در کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، نوازدان و کودکان وجود نداشت و سرعت انتشار به حدی نرسید که بیمارستان‌ها جوابگوی مراجعه‌کنندگان نباشند و کمبود دارو نیز وجود نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: با همه حمایت‌های لازم، تجهیزات نوین تشخصیی و درمانی در استان فراهم بود و مشکلی وجود نداشت.

دکتر جمالیان اظهار داشت: آیین نخستین شب قدر شب گذشته (سه‌شنبه) در این استان برگزار شد که همکاران واکنش سریع این دانشگاه وضعیت را با حساسیت ویژه رصد کردند و این آیین به نحو مطلوب و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و تنها مشکلاتی در شهرستان آشتیان دیده شد که موارد لازم برای رفع مشکلات،   به فرمانداری این شهرستان منقل شد

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.