«زهرا امینی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مراکز که بر پایه دولت الکترونیک فعالیت می‌کنند و قرار است سطح اولیه  ۲۲ خدمت در حیطه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را ارائه کنند.

وی در خصوص اشتغالزایی  راه‌اندازی این مراکز اظهار داشت: با راه اندازی هر مرکز حداقل پنج فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل که جویای کار هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: فراخوان ثبت درخواست افراد برای تاسیس این مراکز اعلام شده و متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از امروز( چهارشنبه) به مدت ۱۵ روز با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی درخواست‌های خود را برای صدور مجوز ثبت کنند.

امینی افزود: محور فعالیت مراکز مثبت زندگی یا مراکز خدمات بهزیستی، خانواده ها هستند و پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری بگیر اداره کل بهزیستی در این مراکز شکل خواهد گرفت تا دیگر نیاز نباشد که برای دریافت خدمات به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی و متولی ارتقای سلامت گروههای مختلف جامعه است، به  همین دلیل طراحی و اجرای راهکاری برای تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه هدف ضروری بود.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش ماموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از  سازمان بهزیستی ، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی، به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است. 

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.