«احمد مرزبان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها برای  کمیته امداد امام، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول یک هزار و ۹۹۱ نفر در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفرجمعیت و چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید (مهاجران –امیر کبیر) و در مرحله دوم ۱۴ هزار ۳۸۹ نفرثبت نام کردند.
وی یادآورشد: اسامی متقاضیان مرحله دوم پس از پالایش و مطابقت با شرایط ثبت نامی  اعلام می‌شود و ثبت‌نام کنندگان مرحله اول در حال تکمیل پرونده و معرفی به بانک برای افتتاح حساب هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۲ هزار متر مربع زمین در راستای طرح اقدام ملی  و تامین مسکن محرومان برای ساخت ۵۳۹ واحد تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است.

مرزبان افزود: ۵۲ هزار مترمربع زمین نیز برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر ساوه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل شده است و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز ۸۷هزار متر مربع زمین در حال واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت یک هزار و ۲۰۰ واحد است.

وی اظهار داشت: همچنین برای ساخت طرح های مشارکتی با بخش خصوصی مقدمات عقد قرارداد برای ساخت ۷۶۸ واحد در شهر ساوه و ۲۴۰ واحد در شهر اراک درحال انجام است.
وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته است.

 متقاضیان این طرح و افراد تحت تکفل آنان باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ابتدای سال  ۱۳۸۴ به بعد بوده  و از ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) فرم ‹‹ج›› آنان سبز باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.