به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فولادوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا مدارس تعطیل شدند و به‌تبع امکان حضور دانش آموزان در محیط مدرسه فراهم نبوده و آموزش مجازی توسط معلمان در دستور کار قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در سند تحول آموزش‌وپرورش نیز یکی از تکالیف جدی تعریف‌شده برای آموزش‌وپرورش استفاده از ابزارهای نوین با تأکید بر حرکت به سمت استفاده از این تجهیزات در راستای کیفیت‌بخشی به حوزه آموزش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی را برای تدریس فضای مجازی پیشنهاد داد اما پیام‌رسان‌ها نتوانستند این حجم از تدریس را پوشش دهند بنابراین باید فضای آموزشی طراحی می‌شد که دانش‌آموز به‌طور مستقیم وارد شود چراکه در پیام‌رسان داخلی امکان حضور دانش‌آموز در فضای غیر مدرسه‌ای وجود داشت.

فولادوند گفت: امروز شاهد یک شبکه دانش‌آموزی مستقل به نام سامانه شاد هستیم. دانش آموزان باید در ابتدا با کد ملی و پس از احراز هویت‌های لازم وارد این سامانه شوند و می‌توانند سایر دانش آموزان را به این فضا دعوت کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱ درصد دانش آموزان استان مرکزی از طریق احراز هویت و بخشی از آنان از طریق دعوت وارد شبکه شاد شده و از طریق این شبکه آموزش لازم را فرامی‌گیرند.

فولادوند عنوان کرد: ۹۹.۷ درصد مدیران و بیش از ۹۰ درصد دبیران آموزش‌وپرورش استان در شبکه شاد حضور دارند و آموزش‌وپرورش در تلاش است که کارایی را در این حوزه به حداکثر برساند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: بعضی از دانش آموزان در روستاها یا شهرهایی مستقر هستند که امکانات سخت‌افزاری در آن وجود ندارد یا جزو روستاهایی هستند که دسترسی به شبکه اینترنت در آن ضعیف است که در این راستا جذب خیرین برای تهیه سخت‌افزارهای خاص برای دسترسی این افراد به شبکه شاد در دستور کار آموزش‌وپرورش قرار دارد.

وی افزود: در بیش از ۳۰۰ روستای استان به دلیل نبود زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنت، دانش آموزان به این فضا دسترسی ندارند که در این راستا لیست روستاهای استان مرکزی که در آن‌ها زیرساخت اینترنت وجود نداشته و یا ضعیف است به مخابرات ارائه‌شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.