علی طاهریان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک بطور میانگین ۲۰ درصد دانش‌آموزان شهری و روستایی در سطح شهرستان کاشمر بخاطر فقدان امکانات لازم، از آموزشهایی که توسط معلمان در قالب فضای مجازی ارائه می‎شود محروم هستند.

وی ادامه داد: آسیب این محرومیت در سطح روستاها برای دانش‌آموزان روستایی بیشتر از دانش‌آموزان ساکن نقاط شهری است. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: با این حال ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در یان شهرستان به رسانه‌ها از جمله تلویزیون دسترسی دارند.

وی افزود: به این ترتیب آن دسته از دانش‌آموزانی که بهره‌گیری از آموزش در فضای مجازی برایشان مقدور نیست می‌بایست منحصرا از برنامه‌های آموزشی ارائه شده از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند.

طاهریان ادامه داد: بخاطر محدودیتهای فنی و ابزاری، دانش‌آموزان شهری به خصوص ساکنان حاشیه شهر را هم نمی‎توانیم بطور ۱۰۰ درصد زیر پوشش آموزشها از طریق فضای مجازی قرار دهیم.

وی گفت: در این شرایط شاید حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان هر کلاس بتوانند از آموزشهای ارائه شده در فضای مجازی استفاده نموده و یا از آن استقبال کنند.

شهرستان کاشمر ۴۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مقاطع سه‌گانه تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دارد که حدود ۹ هزار نفرشان در روستاها تحصیل می‌کنند.  

۳۲ هزار دانش‌آموز کاشمری در مقطع ابتدایی و ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر آنها در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند. 

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن شهر مرکزی این شهرستان هستند.

شهرستان کاشمر دو بخش و ۳۵ روستا دارد. ۶۱ هزار نفر از جمعیت کاشمر در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.