امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده‌قاسم‌زاده» عصر یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: در سال جهش تولید باید با تاسی به فرهنگ غنی دفاع مقدس، برنامه‌های راهبردی و استراتژیک انقلاب اسلامی را با جدیت تمام پیش برد.
وی بیان کرد:  امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و مقرر شده از سوم خردادماه به مدت ۴۳هفته فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس برای نسل‌ کنونی ترسیم شود.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی در گسترش فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس حماسه آفریدند چرا که پیش از جنگ تحمیلی در ۲۹ فروردین ماه سال ۵۸ ، ارتش جمهوری اسلامی مشروعیت یافت و در دوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران و در پنجم آذرماه بسیج به فرمان امام خمینی ( ره ) شکل گرفت. 
امیر سرتیپ دوم فهمیده‌قاسم‌زاده اظهار داشت: پیش از شروع جنگ تمام آحاد مردم در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی آمادگی لازم را داشتند و این دفاع مقدس بود که از این ارزش‌ها پاسداری و حفاظت کرد.
وی تصریح کرد: سپهبد شهید سردار سلیمانی، ثمره دفاع مقدس است که قله افتخار نهضت و جبهه مقاومت را در مقابل استکبار جهانی به نمایش گذاشت و در بزرگ‌ترین و ماندگارترین عملیات دفاع مقدس، در سال ۶۱ دشمنان را به طور کامل از کشور بیرون راند.
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: همه وظیفه دارند و باید در اوج اقتدار، از ثروت عظیم فرهنگی که همان فرهنگ غنی دفاع مقدس است دفاع کنند.

امیرسرتیپ دوم فهمیده قاسم‌زاده گفت: موزه‌های دفاع مقدس نقش موثری در جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های آن دوران دارند و باید موزه دفاع مقدس استان مرکزی که از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: اداره کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسوولیت صیانت از آثار شریف‌ترین انسان‌ها که بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را برای اسلام و ایران تقدیم کردند، برعهده دارد.

«بهروز اکرمی» افزود: البته در صیانت از آثار شهدا  تک‌تک افراد جامعه مسوولند، چراکه همه مدیون خون شهدایی هستند که هستی خود را برای بقای اسلام و ایران فدا کردند.

وی بیان کرد: رسالت مهم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در این راستا نیز همه مسوولند و این مهم باید به صورت مستمر و همیشگی باشد و هر فردی که ایران و دین خود را دوست دارد باید در این مسیر تلاش مضاعفی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه کار افزایش موفقیت‌ها و غلبه بر همه سختی‌ها و مشکلات است.

اکرمی اظهار داشت: یکی از ارزش‌های دفاع مقدس نفی هرگونه بن بست در مسیر این ملت است و همه جهانیان بدانند که ملت ایران هرگز متوقف و دچار بن بست نمی‌شود.

وی  با بیان اینکه امروز (یکشنبه) آخرین دستاوردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور اعلام شد،گفت: ایران در سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد و ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد و خیلی‌ها منتظر بودند تا به زانو درآمدن این مردم و کشور را ببینند ولی این خواب دشمنان تعبیر نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: جمهوری اسلامی با وجود اینکه به دلیل تحریم‌ها در محدودیت‌های شدید تجهیزات پزشکی است اما در شرایط فعلی رتبه سوم بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا در جهان را دارد. 

اکرمی اظهار داشت: امروز ارزش‌های دفاع مقدس در قالب کادر بهداشت و درمان در کشور خود را نشان داده و  پزشکان و پرستاران عزم خود را جزم و اراده خدواند هم  شامل حالشان شد تا این موفقیت‌ها کسب شود.

وی بیان کرد: امروز ارزش‌های دفاع مقدس به کادر درمانی ما انرژی مثبت داد تا اینگونه موفقیت‌آمیز این مسیر طی شده و ایرانیان همیشه ثابت کرده‌اند که در روزهای سخت در کنار یکدیگرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: همچنان این ملت باید برسختی‌ها غلبه کند و برای کسب موفقیت‌های بیشتر به پیش رود و همیشه قدردان شهدا باشد.

در این آیین از زحمات و تلاش‌های «مصطفی مشایخی» مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تقدیر و «غلامرضا کریمی» به عنوان مدیر جدید این نهاد در استان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.