جواد قربانیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ویژه نظارتی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با همکاری بازرسان از تاریخ ۶ اردیبهشت ماه جاری هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در استان شروع شده و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بر نحوه قیمت گذاری و توزیع کالاهای پرمصرف در واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات بهویژه در اراک نظارت می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته در فروردین ماه امسال، ۸۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل شده که شامل الکل، آرایشی و بهداشتی، نان و… بوده است.

قربانیان با اشاره به مشارکت خوب مردم در پیوستن به پویش بدون قیمت نخریم، خاطرنشان کرد: یکی از مؤثرترین راهکارهای مدیریت بازار و تأمین امنیت حقوق مصرف‌کنندگان و فراهم ساختن شرایط سالم برای خرید کالا و خدمات مردم، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان کالا و خدمات است، به‌طوری که می‌توان برخورداری از حق اطلاع از قیمت کالا و خدمات قبل از خرید را براساس قوانین جاری یکی از ابتدایی‌ترین حقوق مصرف‌کنندگان تلقی کرد.

وی افزود: براساس قانون؛ عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف و مکلف هستند قیمت کالا یا خدماتی که عرضه می‌کنند در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند و خوشبختانه مردم استان مشارکت خوبی در پویش بدون قیمت نخریم داشتند و در این زمینه ۳۵۵ مورد گزارش خبری را به ستاد خبری سازمان ارسال کردند که به‌سرعت به آن‌ها رسیدگی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.