سید «مبین حجازی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیش از ساخت این این دستگاه، پیله‌های ماسک به صورت دستی انجام می‌شد که هم استحکام کمی داشتند و از شکل ظاهری نامطلوبی برخوردار بود اما ساخت دستگاه پیله‌زن ضمن استحکام بخشی و زیبایی ظاهری سرعت عمل بیشتری نیز در تولید ماسک ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت دستگاه پیله‌زن شرکت ماشین‌سازی اراک به گونه‌ای طراحی شده که امکان پیله‌زدن ۲ هزار و ۶۰۰ ماسک سه لایه در یک ساعت وجود دارد و رول‌های پارچه‌ای مخصوص تولید ماسک را تا قطر ۶۰ سانتی متر پیله می‌زند.

مسوول پایگاه بسیج شهید رجایی شرکت ماشین سازی اراک با بیان اینکه تا کنون ۲ دستگاه پیله زن در این واحد تولیدی ساخته شده، بیان کرد: تا کنون ۴۵۰ هزار ماسک توسط این دو دستگاه پیله زنی شده و به کارگاه‌های تولید ماسک صلواتی در استان مرکزی جهت طی سایرمراحل دوخت، تحویل داده شده است.

حجازی بیان کرد: این نوع پیله زدن علاوه بر ظاهر مناسب ماسک، حداقل ۵۰ درصد بهره وری تولید را افزایش می دهد و از ابتدای راه اندازی این دستگاه نیز عکس و فیلم و نقشه‌های دستگاه در اختیار تعدادی از گروه‌های جهادی شرکت‌های صنعتی مجاور و گروه‌های خیریه گذاشته شد تا با ساخت تعداد بیشتری از این سیستم بخشی از مشکل کمبود ماسک در استان مرکزی و شهرستان اراک هرچه سریعتر مرتفع گردد.

وی افزود: ۱۵ نفر در طراحی و ساخت ۲ دستگاه پیله‌زن، ۶۰ نفر در پیله‌زنی ۴۵۰ هزار ماسک، ۲۵ نفر در دوخت کامل ۱۷ هزار عدد ماسک، ۱۰ نفر در ۶ مرحله ضدعفونی کردن معابری شهری اراک، ۱۰ نفر در توزیع ۲ مرحله محلول ضد عفونی، ۱۰ نفر در مونتاژ دستکش، هشت نفر در ساخت تجهیزات ضدعفونی و سه نفر در اپراتوری تولید مواد ضدعفونی کننده در شرکت ماشین‌سازی اراک فعالیت می‌کنند.

۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی برای تولید ماسک، دستکش، لباس بیمارستانی و محلول‌های ضدعفونی سازماندهی شده است.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.