محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، همواره باید برای تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تلاش کرد.

وی با اشاره به شاخصه صنعتی استان مرکزی، گفت: در سال‌های اخیر با وجود میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در صنایع بزرگ، متوسط و کوچک استان، بسیاری از شرکت‌ها به‌دلیل مساله تحریم و رکورد در تولید نتوانستند براساس ظرفیت‌های اسمی خود فعالیت کنند و امروز در راستای تحقق شعار جهش تولید باید به رفع مشکلات صنایع بزرگ نیز توجه شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با توجه به اجرای طرح خصوصی سازی در کشور و مشاهده اثرات آن در شرکت‌های بزرگ استان مرکزی می‌توان دریافت که لطمات بسیاری به بخش تولید و بخش کارگری وارد شده است، اما همواره برخورداری از صنایع بزرگ همانند پتروشیمی و پالایشگاه در اقتصاد استان تأثیرگذار بوده است.

حسینی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا در یک ماه پایانی سال گذشته و ادامه آن در سال‌جاری که خسارت بسیاری بر اقتصاد جهان و به تبع آن به اقتصاد کشور وارد شده است، به‌منظور کاهش خسارت‌های وارد شده اقتصادی در استان باید مدیریت استان در بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری انجام دهد و هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در این حوزه مؤثر واقع شود.

وی با بیان این که از میان برداشتن موانع تولید تنها با برگزاری جلسات محقق نمی‌شود، اظهار کرد: متأسفانه نمی‌توان تنها با برگزاری جلسات به حل مشکلات واحدهای تولیدی و معیشتی مردم پرداخت، بلکه باید موضوعات این حوزه اولویت‌بندی شود و افرادی برای حل مشکلات به دور از نگاه‌های سیاسی، منطقه‌ای و حتی دستگاهی در این حوزه وارد میدان شوند تا در سایه وحدت و هم‌دلی بتوان شرایط خوبی را در استان شاهد باشیم.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در این شرایط دشوار باید به‌دور از نگاه‌های سیاسی و با ایجاد وحدت برای دریافت اعتبارات، امکانات و تجهیزات از پایتخت تلاش کنند تا بتوان حداقل‌ها را برای استان فراهم ساخت.

به گفته وی، در بودجه سال ۹۹ رقمی در تبصره ۱۸ برای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال دیده شده و خارج از بودجه، دولت تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای بخش‌های آسیب‌دیده ناشی از بحران کرونا مصوب کرده است و با اعطای یارانه این تسهیلات و شرایط بخش‌های دیگر این رقم در مجموع به یک‌صد هزار میلیارد تومان می‌رسد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو این مساله می‌توان با توجه به ظرفیت‌های استان و با هماهنگی و رایزنی بین نمایندگان و مدیران استانی، از محل این تسهیلات برای رفع مشکلات مشاغل موجود و غیرفعال تولیدی استان بهره‌مند شد، چراکه این تسهیلات از نرخ کمتری برخوردار است و می‌تواند شرایط را برای بهبود تولید هموار سازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.