دکتر «جواد نظری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۱ نهاد دولتی استان مرکزی از سوی تیم بازرسی بهداشت محیط مورد نظارت قرار گرفتند که وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در۱۴ اداره مطلوب و ۱۷ اداره نیز نواقصی در این راستا داشتند که توصیه‌های لازم ارایه شده است.

وی اظهار داشت: ۱۳۶ اداره شهرستانی تابعه دانشکده‌های علوم پزشکی ساوه و خمین نیز از سوی کارشناسان بهداشت محیط بازرسی شدند که ۹۸ درصد این بازدیدها بیانگر وضعیت مطلوب رعایت پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا بوده و در ۳۸ بازدید نیز ایرادهایی وجود داشت که اقدامات لازم در راستای رفع آن صورت گرفته است.

معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: رعایت فاصله اجتماعی محیط کاری برای پرسنل  با ارباب رجوع، استفاده از ماسک، بهره‌مندی از تهویه مناسب، استفاده صحیح از مواد ضدعفونی کننده،  ممانعت از برگزاری نشست‌های جمعی و برگزاری نماز جماعت، ممنوعیت سرو غذا و نصب توصیه‌های بهداشتی در محیط اداره از جمله مواردی است که در پایش ادارات استان به آن پرداخته شده است.

دکتر نظری افزود:اسامی واحدهای اداری که دارای نواقص در رعایت پروتکل بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بودند به استانداری مرکزی اعلام شده و رصد دوباره تا رفع ایرادها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: تغییر شیوه ثبت ورود و خروج کارکنان از ثبت اثر انگشت به حضور و غیاب سنتی نیز از جمله مواردی است که همه دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به رعایت آن شده‌اند.

دکتر نظری افزود: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی تا اطلاع ثانوی هیچ نشست داری غیرضروری برگزار نخواهد شد و هرگونه برنامه که نیاز به مشوت جمعی دارد باید به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد ویروس کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در اراک به ثبت رسید.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک‌هزار و ۵۹۵ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.