«علیرضا کیشانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محصولات بهاره از جمله گوجه فرنگی، لوبیا، سیب زمینی، پیاز و چغندر قند، امسال در ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی کشت شده‌ است.

وی ادامه داد: کشت سه هزار و ۱۸۲ هکتار سیب زمینی، ۴۴۹ هکتار محصول پیاز، ۸۰۰ هکتار گوجه فرنگی، یک هزار هکتار چغندر قند، هشت هزار و ۷۲۰ هکتار ذرت، ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار انواع لوبیا و ۲۰۰ هکتار پنبه در شهرستان ساوه از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در اراضی کشاورزی استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: افزایش تولید محصول در واحد سطح با بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری، بذرهای اصلاح شده و کشت محصول در زمان مناسب از جمله برنامه‌های اولویت دار این سازمان در سال جاری سات.

کیشانی خاطرنشان کرد: اکنون از نظر تامین نهاده‌ها و بذرهای اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان در کشت بهاره مشکلی در استان مرکزی وجود ندارد و بذر مورد نیاز به میزان کافی به استان وارد یا تولید شده‌ است.

وی، با یادآوری تولید هفت تا هشت نوع بذر مرغوب لوبیا در مرکز تحقیقات شهرستان خمین استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان خمین قطب تولید بذر لوبیا در کشور بوده و سالانه بذر مورد نیاز کشاورزان در این مرکز تولید و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.