دکتر «محمد جمالیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۰۰ نفر از این تعداد که دارای تخصص مورد نیاز برای بکارگیری در کارهای درمانی بودند به بیمارستان آیت‌الله خوانساری و ولیعصر(عج)   اراک و مرکز بهداشت استان معرفی شدند.

وی اظهار داشت: این افراد برخی دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی هستند که در طول هفته و یا یک روز بخشی از فرصت آزاد خود را در کنار کادر درمان استان برای ارایه خدمات سپری می‌کنند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ثبت نام از دواطلبان براساس فراخوان و نوع رشته تحصیلی انجام شده که از یک هزار و ۴۲۸ ثبت نامی ۲۵۳ نفر طلبه هستند.

دکتر جمالیان افزود: افرادی که تخصص لازم برای ارایه خدمات درمانی را ندارند در گندزدایی و ضدعفونی مناطق و محله‌ها بکار گرفته می‌شوند.

وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی و بسیجی بزرگترین گروه‌ها در کمک‌های مردمی هستند که بهداشت و درمان استان را در مقابله با ویروس کرونا یاری می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۱۹ شرکت، نهاد و سازمان مردم نهاد در راستای مسئولیت اجتماعی برای پیشگیری از بیماری کووید۱۹ همکاری دارند.

استان مرکزی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا  ۲۶ فروردین یک‌هزار و ۴۲۳ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۲ نفر از این افراد بهبود یافته و ۱۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.