«حمیدرضا قناتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و ماندن مردم در خانه انتظار می‌رفت که تولید پسماند شهری افزایش داشته باشد اما، با رفتارهای آگاهانه شهروندان نه تنها افزایش پسماند رخ نداد ،بلکه میزان دورریختی‌ها نسبت به‌مدت مشابه قبل کاهش داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه جاری ۲۶۰ تن پسماند در کلانشهر اراک تولید شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا  پسماند جمع‌آوری شده در این شهر با دقت و حساسیت ویژه قبل از دفن آهک‌پاشی و کلر زنی می‌شود.

قناتی تصریح کرد: خودروهای حمل پسماند شهری اراک نیز پس از هر بار تخلیه، گندزدایی و ضدعفونی شده و وسایل انتقال  پسماندهای بیمارستانی به ویژه مراکز درمانی معین کرونا بر اساس پروتکل بهداشتی و با مراقبت‌های ویژه‌ صورت گرفته و مراحل کامل ضدعفونی و گندزدایی رعایت می‌شود.

وی گفت: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در نقاط مختلف اراک وجود دارد که این مخازن هر روز برای کاهش شیوع ویروس کرونا روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری در امر جمع‌آوری پسماند شهری و ضدعفونی و گندزدایی اراک فعالیت دارند و تاکنون  موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این قشر و خانواده‌های آنان گزارش نشده است.

قناتی بیان کرد: با شیوع کووید ۱۹ برای تمامی پاکبانان و نیروهای خدمات شهری ماسک و دستکش تامین شده و آموزش‌های لازم نیز برای مقابله با این بیماری به‌صورت مستمر به آنان ارایه می‌شود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این شهر پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.