«حسین بختیاری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم اراک در ایام نوروز و اجرای طرح‌های مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای مقابله با ویروس کرونا، مشارکت و همراهی خوبی داشتند اما در روزهای اخیر خیابان‌های این شهر پر از ازدحام شده است و بیشتر مردم به توصیه‌ها  توجه نمی‌کنند.

وی بیان کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسوولان و کادر درمانی برای مدیریت بیماری کرونا در شهرستان اراک انجام شده  و نیاز است مردم همچنان خطر این بیماری را جدی بگیرند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند.

وی گفت: مردم در صورت نیاز به خروج از منزل باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نمایند و در مکان‌های پرازدحام از ماسک استفاده کنند.

فرماندار اراک افزود: خانواده‌ها، یک برنامه‌ریزی دقیق برای خروج از منازل خود در مواقع ضروری داشته باشند تا مجبور نشوند هر روز به خارج از خانه بروند و این تصور را نداشته باشند که این بیماری تمام شده است.

فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: برخی اصناف کم ریسک فعالیت خود را بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی آغاز کرده‌اند و نظارت بر فعالیت این صنف‌ها با جدیت ادامه دارد.

دکتر بختیاری اظهار داشت: ۹۰ درصد صنوف شهرستان اراک از زمان شیوع ویروس کرونا در این منطقه تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند و موارد مورد نیاز را رعایت کرده‌اند.

بختیاری عنوان کرد: مشکلات کسبه و صنوف نیز درک می‌شود و همه تلاش‌ها برای کاهش مشکلات این قشر به کار گرفته شده است.

استان مرکزی به مرکزیت اراک، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و تا کنون یک‌هزار و ۴۲۳ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و ۲۲ نفر از این افراد بهبود یافته و ۱۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.