«عباس مزیکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهم شهرداری‌های استان از این منابع مالی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۶۸ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد::یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال این درآمدها از محل عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان اراک تامین شده و بین شهرداری‌های شازند، اراک و خنداب توزیع شده‌است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد:  فروردین ماه زمان ارایه اظهارنامه دوره چهارم سال ۹۸ فعالان اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده است و با وجود اینکه بر اساس قانون مودیان باید اظهارنامه‌های ارزش افزوده را تا پانزدهم فروردین ماه به این سازمان ارایه می‌کردند به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مهلت ارایه تا پایان فروردین ماه تمدید شده‌است.

مزیکی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل از جمله گردشگری، حمل و نقل عمومی، خدمات مسافرتی، کیف و کفش، آجیل و خشکبار و مجتمع‌های آموزشی، هنری ورسانه‌ای که با شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، می‌توانند اظهارنامه‌های ارزش افزوده را تا آخر فروردین به این سازمان ارایه و پرداخت مالیات را به آخر اردیبهشت ماه موکول کنند.

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی و خدماتی بدهکار با پرداخت مالیات خود تا پایان اسفندماه پارسال می‌توانستند از بخشودگی ۹۰ و ۸۰ درصدی برخوردار شوند که با شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبه سران قوا این مهلت تا پایان خردادماه تمدید شده‌است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی با یادآوری جرایم غیر قابل بخشش تجمیع عوارض قانون مصوب سال ۸۱ برخی مودیان گفت: بر اساس مصوبه سران قوا مودیانی که تا تاریخ ۳۰ آذرماه سال‌جاری اقدام به پرداخت اصل بدهی خود کنند تمام جرایم غیر قابل بخشش آنان بخشیده می‌شود.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطبهای صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی ۱۳۳۴) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.