«هادی نکویی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰ میلیارد ریال ار محل صندوق توسعه  و دیگر اعتبارات ملی برای اخذ سند این اراضی اختصاص یافته‌ و پیش‌بینی می‌شود تاپایان سال‌جاری با اصلاح نقشه‌ها، سند کاداستر (تک برگی) بیشتر اراضی اخذ شود.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را اراضی ملی به خود اختصاص داده که تا کنون سند دفترچه‌ای ۹۸ درصد این اراضی به نام دولت صادر شده‌است.

نکویی خاطرنشان کرد: سند کاداستر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی نیز تاکنون اخذ شده و اخذ سند تک برگی  بقیه این اراضی در راستای تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین خواری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی تعیین تکلیف اراضی مورد اختلاف مردم و منابع طبیعی را از جمله اقدامات اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عنوان کرد و افزود: از مجموع هشت هزار و ۸۰۰ پرونده که در این خصوص(موضوع اجرای ماده ۵۶)  تشکیل شده، تاکنون تعداد هفت هزار و ۱۵۰ پرونده تعیین تکلیف شده‌است.

وی  ادامه داد: تاکنون بخش اعظمی از خواسته‌های مردم و معترضان اراضی ملی رسیدگی و پرونده آنها مختومه شده‌است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.