دکتر«محسن شانقی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دام‌ها در راستای مقابله با بیماری‌هایی چون تب مالت(بروسلوز)، تب برفکی، هاری و طاعون نشخوارکنندگان کوچک  واکسینه و ایمن سازی شده‌اند.

وی بروسلوز و تب برفکی را ۲ بیماری مهم دامی دانست و  ادامه داد: ۳۲۱ هزار و ۷۲۶ راس دام سبک و سنگین در این مدت علیه بیماری بروسلوز و ۶۸۰ هزار و ۷۰۶ راس علیه  تب برفکی واکسینه و ایمن سازی شدند.

شانقی گفت: واکسیناسیون  ۱۴ هزار و ۶۶ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۱۷ هزار و ۱۵۲ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربون از دیگر اقداما مهم اداره کل دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری های دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تست بروسلوز در این مدت بر روی ۱۳ هزار و ۲۱۷ راس دام سنگین انجام و ۶۹ مورد مثبت در این آزمایش‌ها شناسایی و معدوم سازی شد.

شانقی افزود: تست سل نیز در این مدت بر روی ۲۲ هزار و ۵۷۹ راس دام انجام شد و ۱۳ مورد مثبت در این آزمایش ها مشاهده و معدوم سازی شده‌است.

وی با یادآوری انجام یک هزار و ۶۷ مورد تست مشمشه سال گذشته در مزرعه‌های نگهداری اسب استان مرکزی گفت: یک مورد مثبت در این آزمایش‌ شناسایی و معدوم سازی شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.