«بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: کرونا معضلی ملی است که کشور همچنان درگیر آن است و این بیماری به تک تک مردم و اهالی استان مرکزی نزدیک است و اگر موارد فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی رعایت نشود نمی‌توان انتظار داشت در بازه زمانی مطلوب آن را مهار کرد.

وی توضیح داد: اگرچه پویش خانه‌نشینی و رعایت دستورات بهداشت فردی و خانوادگی دشواری‌های خود را دارد اما  مواجهه با شرایط سخت تصمیم‌های سخت می‌طلبد و مسئولان و مدافعان سلامت انتظار دارند برای کمک به مدیریت بیماری کرونا مردم همچنان در خانه بمانند و دستورهایی که از ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود با حساسیت و جدیت رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در گام نخست طرح فاصله‌گذاری اجتماعی محدودیت در تردد، توصیه جدی به خانه‌نشینی و تعطیلی تمامی اصناف به‌جز واحدهای غذایی، نانوایی‌ها و مشاغل ضروری اجرا شد اما در گام دوم قرار است در قالب طرح ملی هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی واحدهای تولیدی و مشاغل کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند و از ۲۳ فروردین ماه نیز ساعت کار ادارات از هفت صبح تا ۱۴ خواهد بود اما باید در تمامی این تصمیمات اولویت بر رعایت مسایل بهداشتی باشد.
اکرمی گفت: با شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه  تمامی مدارس و واحدهای آموزش عالی استان تعطیل شده و به‌دلیل اینکه تجمعات انسانی عامل تشدید زنجیره انتقال کرونا است تعجیل در بازگشایی این مکان‌ها نیست و بر اساس دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در این راستا اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد:اصناف استان از روزهای اول شیوع کرونا به صورت داوطلبانه در تعطیلی محل کسب و کار خود مشارکت کرده‌اند که جای تقدیر دارد و این احساس مسئولیت بالا سرمایه ارزشمند اجتماعی است که باید روز به روز تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یاداور شد: در گام اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اصناف به سه گروه تقسیم  شده بودند که رده اول باید تعطیل می‌شد، تعطیلی رده دوم در اختیار استان‌ها بود،و رده سوم مانند نانوایی‌ها،قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها موظق به فعالیت بودند اما در گام فاصله گذاری هوشمند اجتماعی اصناف به ۲ دسته پرخطر و کم خطر تقسیم شده و از هفته آینده صنوف کم‌خطر به مرور بازگشایی می‌شوند و اصناف پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

اکرمی توضیح داد: ستاد مقابله با کرونا در استان در ۲ سطح حین بحران و پسا بحران فعالیت دارد و تاکنون در ۲ جبهه این ستاد فعالیت‌ها و پیشنهادات ارزشمندی ارایه و اقدام شده و بسیاری از مصوبات به مراجع کلان نیز منعکس شده است.

وی یادآور شد: مسایل اقتصادی کرونا در ۲ بخش اقتصاد صنعتی و تجاری دیده شده و تصمیمات و اقدامات متنوع و کاربردی برای آن‌ها دیده شده است که برای مثال ارایه تسهیلات، واریز یارانه برای اقشار کم درآمد و تلاش برای بخشش اجاره ملک صنوف مستاجراز جمله آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد:کارگروه‌های اجتماعی - فرهنگی و اقتصادی در زیرگروه ستاد مقابله با کرونا در استان فعال است و بخشی از اقدامات معطوف به پساکرونا شده چرا که نیاز است با مدیریت بهینه تمامی مسایل شرایط بهتری را برای عبور از بحران بهداشتی فعلی اعمال کرد.

اکرمی اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین اقلام بهداشتی چون ماسک، الکل ، دستکش و سار ملزومات ضروری در استان وجود ندارد و سمن‌ها و مردم در آینه مسئولیت اجتماعی همراهی ارزشمندی را در این راستا با مجموعه مدیران داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.