دکتر «سیروس سلمان‌نژاد» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده‌ها از تاریخ بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین سال‌جاری در جریان چهار هزار و ۳۲۷ مورد بازدید از ۲ هزار و ۴۸ واحد عرضه، فروش، کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، رستوران‌ها و غذا پزی‌های سطح استان مرکزی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

وی ادامه داد: ۹ مورد تخلف در این بازدیدها به دادگاه ارجاع و ۱۹ واحد تولید و عرضه محصولات خام دامی به تعزیرات حکومتی معرفی شده و ۶ واحد نیز با دستور مقام قضایی مهر و موم شده‌ است.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۶ مورد نمونه برداری نیز در راستای مقابله با آلودگی‌های میکروبی از محصولات مختلف این واحدها انجام شده‌ است.

سلمان‌نژاد افزود: با ۲۴ خودروی غیرمجاز حمل و عرضه محصولات خام دامی نیز در این مدت برخورد قانونی شده‌ است.

وی گفت: ۲۱ گروه از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه، نگهداری و فروش محصولات خام دامی را برعهده داشتند و ۶ هزار و ۶۰ نفر ساعت در این مدت از واحدهای تحت نظارت این اداره کل بازرسی به عمل آمده‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.