«علی زندی فر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد ترددهای ثبت شده در جاده‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۶۰ درصد کاهش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۱۳ تردد در طرح نوروزی سال گذشته در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سهم تردد خودروهای سنگین در این مدت در جاده‌های این استان یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۲۱۶ وسیله بود که تردد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۶ درصد کاهش یافته‌است.

زندی فر یادآور شد: تردد ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۴۵ وسیله نقلیه سنگین در طرح نوروزی سال گذشته در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد.

وی ادامه داد: تردد ۶۹ هزار و ۴۵۵ دستگاه اتوبوس و سه میلیون و ۶۱۷ هزار و ۳۹۳ دستگاه خودروی سبک در این مدت در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ترتیب ۵۶ و ۶۳ درصد کاهش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یاد آورشد: تردد ۱۶۰ هزار و ۲۲۱ دستگاه اتوبوس و ۹ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۳۰ دستگاه وسیله نقلیه سبک در مدت مشابه سال قبل در جاده‌های این استان ثبت شده است.

زندی فر افزود: استان مرکزی از نظر ترددهای ثبت شده در جاده‌های استان رتبه سیزدهم، تردد وسیله نقلیه سنگین رتبه ششم و تخلفات رتبه نهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است.

وی میانگین سرعت در جاده‌های استان مرکزی را ۸۱ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: استان در این زمینه رتبه نهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.