سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک در استان مرکزی گفت: مردم و نیروهای بسیجی همانند دوران دفاع مقدس با حداکثر توان و همگرایی و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها اقدام به تولید ماسک و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی کرده و موجب شده استان در این زمینه به خودکفایی دست یابد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده در ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ سپاه روح الله استان مرکزی و بسیج تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز تولید ماسک و تجهیزات پزشکی را جمع‌آوری کردند و در کنار مردم در تولید این تجهیزات حضور فعال و پررنگ دارند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی و کشور با حضور در زمینه مقابله با ویروس کرونا همانند سایر صحنه‌ها وحدت و همدلی ملت ایران را به جهانیان نشان دادند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۳۰۰ هزار ماسک تاکنون از سوی گروه‌های جهادی در این استان تولید شده‌است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: ۱۳ هزار نفر برای انجام کارهای جهادی در استان مرکزی ساماندهی شده‌اند و تاکنون ۹ هزار نفر برای تولید ماسک و تجهیزات پزشکی در این استان به‌کارگیری شده‌است.

وی ادامه داد: ۲۵ تا ۳۰ هزار ماسک و به همین میزان بسته‌های ضدعفونی روزانه از سوی این گروه‌ها تولید و در بین مردم و کادر درمانی استان مرکزی توزیع می‌شود.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد.

۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و ۲ هزار و ۶۴۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی به یک‌هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.