خبر شکست کرونا برای هر انسانی لذتبخش است چون به دشمن مشترک همه جوامع بشری تبدیل شده و ما هم سرگذشت خانم «کبری شمس»  را به این دلیل بازگو می کنم تا همه به خصوص آنهایی که مبتلا به این ویروس هستند بدانند که با هر سن و سالی می توان بر این بیماری غلبه کرد زیرا کرونا اگرچه درمان ندارد اما با نیروی ایمان و اراده می توان شکستش داد.

شب گذشته خبر کوتاهی از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه مبنی بر نجات خانمی مسن از کرونا در بیمارستان مدرس این شهر منتشر شد و همین مساله بهانه ای شد تا با این بهبودیافته تماس بگیریم و گفت و گویی انجام دهیم.

خانم شمس که دارای چهار فرزند پسر و ۲ دختر است و اکنون در شهر «آوه» از توابع شهرستان ساوه زندگی می کند در این خصوص به ایرنا،  گفت:‌ روز بیستم اسفند پارسال احساس ناراحتی داشتم که همسرم مرا به مرکز درمانی گازران در شهر جعفریه برد و پزشک معالج هم برایم سرم و یک آمپول تزریق کرد که برای حدود ۲۴ ساعت تسکین یافتم.

وی ادامه داد: اما پس از این مدت دچار حالت تهوع شدم و باز هم به همان مرکز درمانی مراجعه کردیم که با تزریق آمپول آرام شدم اما پزشک معالج نوار قلب گرفت و اظهار کرد که ضربان نامنظمی دارم به همین دلیل درخواست اعزام به شهر قم با آمبولانس کرد اما ما به دلیل شیوع گسترده کرونا در این شهر به این کار رضایت ندادیم.

وی گفت: در مراجعه بعدی به بیمارستان شهید چمران ساوه رفتم که در آنجا به مدت ۲ روز تحت بستری قرار گرفتم و پزشکان نیز درخواست عکسبرداری از قفسه سینه کردند اما به ما گفتند که دستگاه عکسبرداری بیمارستان فقط برای بیماران کرونایی فعالیت می کند و ما هم ناگزیر برای انجام این کار به تهران و بیمارستان قلب رفتیم که در آنجا مشخص شد مشکل حاد قلبی چندانی ندارم اما با تداوم حال نامناسبم در روز ۲۷ اسفند به مطب یکی از پزشکان ساوه مراجعه کردیم که او هم مشکوک به تیروئید شد و برایم آزمایش نوشت.

خانم شمس اظهار کرد: نتیجه آزمایش نشان داد که مبتلا به کرونا هستم و به همین دلیل در بیمارستان شهید مدرس ساوه تحت مراقبت و بستری قرار گرفتم.

وی رفتار و تلاش های کادر درمانی و پرستاران بیمارستان را در مدت بستری،  بسیار انسانی و ایثارگرانه دانست و از آنها قدردانی کرد.

این بانوی بهبودیافته از کرونا، گفت: پیش از ابتلا به این ویروس دارای بیماری دیابت بودم و پس از ۱۲ روز بستری، عصر روز گذشته با تشخیص پزشکان و بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص و به خانه بازگشتم که از این بابت شکزگذار لطف خداوند هستم.

خانم شمس گفت: اکنون در منزل نیز اتاقی برایم در نظر گرفته اند و همسرم با مهربانی و فداکارانه از من نگهداری می کند.

از او پرسیدیم که برای مردم و کسانی که مراقب سلامتی خود نیستند و از خانه خارج می شوند چه توصیه ای دارید که در پاسخ اظهار کرد: به عنوان کسی که تجربه مستقیم درگیر شدن با کرونا را دارم باید بگویم که فقط لطف الهی من را به زندگی بازگرداند اما از همشهریان و مردم می خواهم که به هیچ عنوان از خانه های خود خارج نشوند و به توصیه های پزشکان توجه داشته باشند.

وی افزود: ابتلا به این ویروس در یک لحظه اتفاق می افتد و اگر خدای ناکرده کسی به آن دچار شود باعث نگرانی و آشفتگی خانواده و اتفاقات ناگوار می شود بنابراین چند هفته در خانه ماندن ارزش این را دارد که رخت عزا بر تن هیچ خانواده ای نرود.

خانم شمس گفت: در خانه ماندن مخصوصا برای افراد مسن و کسانی که دارای بیماری های قلبی یا دیابت هستند بسیار ضروری است و در سن و سال ما، به شدت آسیب پذیری از کرونا جدی است.

وی گفت: روحیه ام برای مقابله با این بیماری در زمانی که بستری بودم بسیار عالی بود و همیشه احساس می کردم که می توانم به زندگی بازگردم و کرونا را شکست دهم که چنین هم شد.

چندی پیش هم خانمی ۵۷ ساله اهل روستای قره چای ساوه موفق به شکست دادن کرونا شد که گفت و گو با او را در قالب گزارش «بازگشت به قره چای» منتشر کردیم.

به امید آنکه همه بیماران مبتلا به کرونا بتوانند با اراده راسخ در کنار زحمات پزشکان و پرستاران به دامان خانواده بازگردند.

بر اساس اعلام مسئولان علوم پزشکی ساوه تاکنون حدود ۲۸۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های این شهر تحت مراقبت های درمانی هستند که شماری از این افراد با بهبود شرایط به نقاهتگاه منتقل شده اند.

شهر آوه با جمعیتی حدود ۶ هزار نفر در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر ساوه قرار دارد که از مراکز دامداری و تولید محصولات گلخانه ای به شمار می آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.