«عباس قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستور پاکسازی شهرهای استان از اراذل و اوباش که با موتور سیکلت اقدام به مزاحمت و حرکت‌های نمایشی و آلودگی صوتی هنجارشکنانه می‌کنند از سوی دادستانی اراک صادر شده و نیروی انتظامی وظیفه دارد نسبت به این مهم در تمام ساعات شبانه‌روز اقدام کند.

وی ادامه داد: پاکسازی اراذل و اوباش با هدف تامین امنیت و آسایش عمومی اقشار مختلف مردم یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی است و در این وظیفه خطیر هیچ نوع کوتاهی از دستگاه‌های مسوول پذیرفتنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در خصوص اقدامات دستگاه قضا در مقابله با گسترش ویروس کرونا نیز گفت: براساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی این استان تمامی پاساژها، بازارها و مراکز خریدتا ۱۶ فروردین ماه جاری تعطیل است و اخطارهای لازم از سوی دادستانی به عموم کسبه و فعالان اقتصادی این مجموعه‌های تجاری ارسال شده است.

قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه حفظ بهداشت عمومی جزو حقوق عامه محسوب می‌شود دستگاه‌های مسوول باید دستورالعمل جامع و کامل بهداشتی شامل نحوه پوشش فروشندگان، نحوه چینش اجناس، چگونگی پاکسازی محل‌هایی که مراجعین با آنجا تماس مستقیم دارند، عدم دریافت وجه نقد و ممنوعیت بازپس‌گیری اجناس به فروشندگان را تهیه و جهت اجرا به کسبه ابلاغ شود.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، یکصد و ۳۷ شعبه حل اختلاف و یکصد و ۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.