به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان عصر سه شنبه پیرامون آخرین وضعیت استان در مواجهه با بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ۵۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود پیدا کردند و از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی ادامه داد: کاهش ۷۰ درصدی میزان تردد ورودی به استان نشان دهنده همکاری مردم در لغو سفرهای نوروزی می‌باشد و انتظار می‌رود که این مهم از سوی آن‌ها تداوم پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت ادامه پیدا کردن سفرهای نوروزی توسط تعداد اندکی از مردم پیک دوم این بیماری را شاهد خواهیم بود و این ظلم به کسانی است که این مدت را در منازل خود سپری کردند.

جمالیان بیان داشت: در حال حاضر برای ۵۰ درصد جمعیت استان طرح غربالگری و تب سنجی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در طرح غربالگری به ویژه در شهر اراک بسیاری از افراد پاسخگوی شماره همراه خود نیستند و از آن‌ها درخواست می‌شود هنگامی که از شماره ۴۰۳۰ با آن‌ها تماس حاصل می‌شود پاسخگوی پرسشگران مراکز درمانی باشند و علائم خود را به طور دقیق اعلام کنند. در صورت وجود هر گونه علائم از این ویروس اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام خواهد شد و از این بابت نگرانی نداشته نباشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود در راستای شناسایی ناقلان و مبتلایان به ویروس کرونا به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند و یا از طریق مراجعه به سایت salamat.gov.ir نسبت به پر کردن پرسشنامه‌های مذکور اقدام کنند که در صورت دارا بودن علائم ویروس کرونا با آن‌ها تماس گرفته شود.

جمالیان گفت: همکاری خیرین استان در زمینه تأمین تجهیزات و اقلام مورد نیاز بهداشتی برای کادر درمانی و مردم خوب بوده است. در حال حاضر روزانه نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان برای خرید ماسک، لباس، دارو و… برای کادر درمانی بیمارستان‌های استان هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: همچنان از صنایع و خیرین استان انتظار می‌رود در این برهه به دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا اقلام مورد نیاز کادر درمانی را تأمین کنند چرا که حفاظت از پرسنل درمانی اولین هدف ماست تا آن‌ها را برای خدمت رسانی به مردم سالم نگاه داریم.

جمالیان افزود: در حال حاضر به ماسک N95 و پس از آن به کیت حفاظتی و سایر اقلام نیاز است مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ نزد بانک رفاه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک واریز کنند تا برای خرید این اقلام اقدام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.