دکتر سیدمحمدجمالیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به علت تجمع افراد در این مکان و احتمال انتشار بیماری ضروری است مردم درخانه بمانند و مشکلات جدید برای کادر درمان استان فراهم نکنند.

وی اظهار داشت: امسال به علت شرایط پیش آمده بسیاری از آیین های ویژه نوروز از جمله زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال لغو شده و مردم با ماندن در خانه برای درگذشتگان خود فاتحه نثار کنند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال، همگان باید به توصیه های بهداشتی عمل کنند.

دکتر جمالیان افزود: پدران و مادران شهدا به دلیل کهولت سن بیش از دیگر مراجعه کنندگان در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند بنابراین این افراد باید بیش از دیگران موازین بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند. 

وی با بیان اینکه عده ای از هموطنان تریج می‌دهند لحظه تحویل سال را در کنار قبور عزیزانشان در بهشت زهرا (س) و سایر آرامستان‌ها باشند، اظهار داشت: توصیه می شود امسال تمامی افراد لحظه تحویل سال را در خانه و در کنار سفره هفت سین بگذرانند و از حضور در آرامستان‌ها (س) اجتناب کنند.

مجموع مبتلایان کرونا در استان مرکزی از زمان شیوع تاکنون به مرز ۷۸۲ نفر رسیده است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس نشان داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.