دکتر ابوالقاسم دائی‌چیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هزینه‌ و خطر امکان پرواز در شرایط واقعی،این برنامه به افراد آموزش می‌دهد تا در مواقع خطر از جمله به زمین نشستن بدون موتور و نقص‌های کامل الکتریکی و هیدرولیکی، توان کنترل شرایط را داشته باشند.

وی ادامه داد: تجربه حس واقعی‌تر پرواز نسبت به موارد مشابه، از دیگر ویژگی‌های این طرح است و قابلیت دقیق‌تر شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف موجب شده  آموزش به وسیله آن به صورت پویاتر انجام  شود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: این شبیه‌ساز دارای یک کنسول استاد است که می‌تواند شرایط مختلف پروازی از جمله شرایط مختلف آب و هوایی و خرابی‌های مختلف در سامانه هواپیما را برای کارآموز ایجاد کند.

دائی‌چیان افزود: کاربران با بهره‌گیری از شبیه ساز نحوه کنترل هواپیما، اثرات دیگر سامانه‌های پرواز و نحوه کنترل هواپیما را در شرایط و عوامل خارجی نظیر چگالی هوا، آشفتگی، باد، ابر و بارش را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: این شبیه ساز همچنین در کنار آموزش به خلبانان می‌تواند در طراحی و توسعه هواپیما، و تحقیق در مورد ویژگی‌های این وسیله و مشخصات کنترل حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک با بیان اینکه این پنل علاوه بر آموزش خلبانی برای تفریح و سرگرمی نیز کاربرد دارد، اظهار داشت: هسته اصلی نرم‌افزاری این طرح flight simulator ( شبیه‌ساز پرواز) است و نرم‌افزارهای بسیار دیگری برای ارتباط بهتر آن با سخت افزار و کنسول استاد طراحی شده است

دانشگاه اراک با ۱۱۵ رشته تحصیلی دارای ۳۰۰ عضو هیات علمی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.