سید «علی آقازاده» عصر یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی در اراک،  افزود: بخش‌نامه‌های متعددی از ستاد ملی پدافند زیستی کشور در ۲۰ روز اخیر ارسال شده که ضدو نقیض بودن برخی از آن‌ها تصمیم‌گیری‌ها را برای استان‌ها را سخت کرد و به‌همین دلیل نیاز است که اختیارات در مقابله با کرونا به استان‌ها محول شود تا براساس تجربه برای مشکلات بهترین و سریعترین راه حل ها الگوسازی بومی شود.
وی اظهار داشت: قرار است به‌زودی تمامی مسافران ورودی و خروجی استان با تب‌سنج معاینه شوند و از ورود افراد غیر بومی که قصد استقرار در استان را دارند  جلوگیری به‌عمل آید زیرا استان مرکزی در ایام نوروز میزبان هیچ مسافری نخواهد بود.
استاندار مرکزی افزود: راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونا در دستور کار بهداشت و درمان استان قرار داشت و نخستین نقاهتگاه بیماران کرونایی در اراک با ۶۰ بیمار راه‌اندازی شده است تا از اشغال تخت‌های بیمارستانی  از سوی بهبودیافتگان نسبی بیماری جلوگیری شده  و ظرفیت و امکانات مناسب بیماران بدحال فراهم باشد.
آقازاده اظهارداشت : ارتش نیز برای کمک به پدافند زیستی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده و نماینده ارتش در استان نیز به‌زودی نخستین نقاهتگاه را  دایر می‌کند.
وی گفت: با همکاری مردم در رعایت پویش در خانه ماندن شرایط استان به سمت ثبات و کاهش بیماری است و اگر همراهی شهروندان به صورت جدی در نوروز نیز  ادامه یابد در ۲ هفته آینده می‌توان از شیوع سریع بیماری جلوگیری کرد.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ضربتی خلوت کردن خیابان‌ها و تعطیلی اصناف غیرضروری  کاهش تجمعات مردمی را رقم زده  و باید با رعایت کنترل ترددها تنها در موارد ضروری تهیه مایحتاج و خدمات درمانی به مهار بیماری کمک کرد.

آقازاده عنوان کرد: شب گذشته شایع شد که صنوف مربوط به مواد خوراکی تعطیل می‌شود که این خبر کذب است و مردم مطمئن باشند که مایحتاج روزانه را می‌توانند تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی ۶۸۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.