«سعید فرخی» روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی افزود: کالاهای ضروری مورد نیاز چند ماه مردم استان مرکزی در انبار فروشگاه‌های استان موجود است و نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در استان مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی و اصناف استان به همراه داشته که رفع این مسایل نیازمند راه چاره اساسی است و ایجاد راهکارهای مناسب از طرف مسوولان در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان باید برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم، اصناف و واحدهای تولیدی همکاری لازم را با این واحدها داشته باشند.

فرخی گفت: بانک‌ها، سازمان امورمالیاتی، تامین اجتماعی و دستگاه‌های خدمت رسان با تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات و تقسط بدهی‌ها تمهیدات مناسبی را برای جلوگیری بروز مشکل در واحدهای تولیدی و صنعتی اندیشیده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اداره کل تامین اجتماعی در حوزه درمان دومین تامین کننده درمان در استان به شمار می رود و۳۰۷ هزار و ۸۵۶ نفر در استان مرکزی زیر پوشش بیمه‌ای این نهادبیمه‌گر هستند درحالیکه شمارآنان تاپایان سال گذشته ۲۹۸ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.

«محمدرضا بیدهندی» افزود: شمار بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی امسال نسبت به سال گذشته سه و سه دهم درصد افزایش یافته است.

وی تعداد کارگاه‌های تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی این استان را ۲۴ هزار و ۱۹۶ عدد عنوان کرد و ادامه داد: این کارگاه‌ها نسبت به سال گذشته چهار و ۸۵ صدم درصد افزایش یافته‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: کاررگاه‌های زیر پوشش اداره کل تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۲۳ هزار و ۷۷ عدد بوده است.

بیدهندی با یادآوری شیوع مشاهده ویروس کرونا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس اخذ اثرانگشت برای بیمه بیکاری متوقف شده و کمیسیون ماده ۹۱ برای جلوگیری از مراجعه بیمه شدگان به این اداره کل به صورت موقت فعالیت ندارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: توقف ارایه استراحت‌های پزشکی فوری به کمیسیون پزشکی، توقف بازرسی از بیمه شدگان غیر اجباری، توقف کمیسیون پزشکی و معرفی بیمه‌شدگان به پزشک معتمد و تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه‌شدگانی که اعتبار دفترچه آنان تا پایان سال جاری است از جمله اقدامات این اداره کل برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

بیدهندی افزود: توقف بازرسی‌های کارگاهی، تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی تا پایان سال ۹۹، تداوم کارت هوشمند رانندگان تا سال آینده و ارایه خدمات بیمه‌ای از طریق اینترنت از دیگر اقدامات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی برای جلوگیری از مراجعه بیمه‌شدگان به ادارات این اداره کل است.

وی ادامه داد:  تمهیداتی برای پرداخت غرامت دستمزد کارگاهی که دچار مشکل هستند از سوی ستاد تسهیل استان اندیشیده شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.