محسن شانقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان مرکزی رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی، استقرار مواد ضدعفونی در ورودی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان، نصب بنر و اطلاعیه‌های بهداشتی در ادارات در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دامداران دارای واحدهای دامپروری و همچنین به روستاییان دارای دام رعایت نکات بهداشت فردی گوشزد شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: به تمامی کلینیک‌های دامپزشکی نیز رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن در محل تاکید شده است البته این مراکز با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی مواجه هستند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

شانقی در ارتباط با ضدعفونی کردن کشتارگاه‌های دام و طیور سطح استان بیان کرد: با توجه به فعالیت ۲۰ کشتارگاه دام و پنج کشتارگاه طیور در استان مرکزی باید گفت این کشتارگاه‌ها به صورت روزانه ضدعفونی و پاکسازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین میدان دام خمین به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به طور موقت تعطیل شده است.

مدیر دامپزشکی استان مرکزی افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا ۳۴۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط بخش خصوصی اداره کل دامپزشکی به دستگاه‌های مربوطه برای ضدعفونی کردن سطوح، معابر شهری و روستایی استان اهدا شده است.

شانقی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان گفت: مردم از تماس با هر نوع حیوان خانگی خودداری کنند. از خرید مرغ، ماهی و گوشت که توسط وانت بارها عرضه می‌شود بپرهیزند و فرآورده خام دامی را تنها با مهر دامپزشکی خریداری کنند. همچنین از کشتار دام در منازل خود بپرهیزد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.