به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، پیرامون مصوبات این جلسه اظهار داشت: نوروز امسال به منظور اهمیت حفظ جان مسافرین استان مرکزی پذیرای مسافرین نیست و مسافرین گذری از مسیر کمربندی باید اقدام به عبور کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پنجشنبه آخر سال از مردم تقاضا می‌شود از زیارت اهل قبور خودداری کنند و لازم است فرمانداران اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از حضور مردم در این باره انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با توجه به گسترش نقاهتگاه‌ها در کل استان، فرمانداران در کل شهرستان‌ها برای راه اندازی آن اقدام کنند.

جمالیان استفاده از ظرفیت خیرین را به منظور تأمین اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا مهم برشمرد و بیان داشت: مردم و خیرین می‌توانند در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردم و پرسنل بهداشتی کمک‌های خود را به شماره حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز کنند و فرمانداران نیز از خیرین شهرستان می‌توانند برای تهیه این اقلام کمک گیرند.

وی گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه مقرر شد، پاساژها و بازار اراک به مدت سه روز از ساعت ۹ الی ۱۹ ضد عفونی شود و از مردم درخواست می‌شود در این ساعات حضور پیدا نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: امسال عرضه میوه شب عید در استان توسط ۳۰ مرکز انجام می‌شود تا کاهش تجمعات مردم را شاهد باشیم.

جمالیان افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در تعویض پلاک مقرر شد به طور مجدد این مرکز تعطیل شود.

وی گفت: از اتاق اصناف و سازمان صمت استان انتظار می‌رود نسبت به رعایت نکات بهداشتی واحدهای صنفی به ویژه سوپر مارکت ها نظارت بیشتری صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های عرضه سوخت گیری نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت برخوردهای قانونی صورت می‌پذیرد.

جمالیان تاکید کرد: با توجه به حضور بیش از اندازه مردم در فضای بیرون طی چند روز اخیر موج شدید بیماری را شاهد هستیم و مردم باید بحث انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند و علاوه بر رعایت نکات بهداشتی بحث در منزل ماندن را تداوم بخشند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.