به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: پیرو شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی صنعت گردشگری تحت تأثیر قرار گرفت و می‌توان گفت در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه اکثر واحدهای گردشگری استان تعطیل اند و مواردی نیز با تعدیل نیرو به صورت نیمه فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: هتل‌ها در حوزه اقامتی به صورت نیمه فعال اند و با وجود گندزدایی و سمپاشی باز هستند و ضریب اشغال آن‌ها طی هفته‌های گذشته به ۷ درصد هم نمی‌رسد که خوب نیست.

ایزدی گفت: دغدغه ما بخش خصوصی است که در این حوزه اشتغال خوبی ایجاد کرده و با این وضعیت متحمل ضررهای فراوانی شده است در این راستا پیگیری‌هایی از وزارتخانه به عمل آمده تا بسته‌های حمایتی و تشویقی را در نظر بگیرند و بتوان از این بزنگاه سخت عبور کرد.

وی افزود: متأسفانه نزدیک به ۳۰ درصد هتل‌های استان به صورت کامل تعطیل و دفاتر خدماتی و مجموعه‌های پذیرایی در حوزه‌های شهری و بیرون از شهر در اراک مانند حسین آباد و نظم آباد تا اعلام وضعیت سفید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تعطیل هستند.

عنوان کرد: مجموعه‌های اقامتی و هتل داران استان در صورت نیاز به اسکان و کمک با دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با شیوع بیماری کرونا اکیپ‌های این اداره کل رعایت موارد بهداشتی در مراکز اقامتی سطح استان را نظارت می‌کنند. طبق دستورالعمل وزارتخانه فعالیت نوروز گاه‌ها به حالت تعلیق و تعطیل در آمده است.

وی افزود: در روستاها و نقاط شهری که قرار بود که مراسم و آئین‌های بومی و محلی اجرا شود نیز به حالت تعطیل و تعلیق در آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.