«علی اکبر کریمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری نشست کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این نشست پیشنهاد شد تسهیلات ایثارگری به پزشکان و پرستاران آسیب دیده در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ ارایه و این افراد به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

وی ادامه داد: همچنین امتیازات اداری، مالی و استخدامی برای افزایش انگیزه و تشویق به کادر پزشکی و پرستاری فعال در زمینه مقابله با ویروس کرونا در کشور ارایه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بر عهده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و نیاز است افزایش سطح تصمیم گیری تقویت شود.

کریمی افزود: نیاز است برای افزایش هماهنگی‌ها و بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها این ستاد تقویت شده و تصمیمات برای مقابله با ویروس کرونا در سطح بالاتر و دستگاه‌های ملی و یا خارج از دولت استفاده شود.

وی، همکاری همگانی مردم، دستگاه‌های مختلف قوای سه گانه، نیروهای مسلح، نهادها و سازمان‌ها را از جمله تاکیدات این نشست عنوان کرد و گفت: برای مقابله با این بیماری که براساس گزارش‌ها روند توسعه‌ای خود را در بیشتر استان‌ها حفظ کرده نیاز است همکاری و همدلی همگانی صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت پیشگیری بر درمان از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود و با توجه به اینکه تنها راه مقابله با شیوع این بیماری کاهش ارتباط مردم در سطح جامعه و رعایت نکات بهداشتی می باشد نیاز است مردم از مسافرت‌های نوروزی در روزهای آینده خودداری کرده و رعایت نکات بهداشتی را در دستور کارخود قرار دهند.

کریمی توجه به تامین مواد ضدعفونی و ماسک مورد نیاز مردم و لباس های کادر پزشکی و پرستاری را از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: مقرر شد وزارت صمت با تغییر خطوط واحدهای تولیدی و راه اندازی خط تولید زمینه تولید و تامین این مواد را در دستور کار خود قرار دهد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

تاکنون ۳۳ مورد مرگ مشکوک مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی گزارش شده که ۱۵ مورد آن کرونا مثبت بوده است.

۳۸۹ نفر بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به کرونا مبتلا شده‌اند.

 ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.