«مهدی مصری» روز دوشنبه در آیین معارفه مدیریت دانشکده علوم پزشکی ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم، جدی نگرفتن شیوع کرونا از سوی مردم است.

وی اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر مرکب از نخبگان و افراد متخصص شهرستان ساوه که دستورالعمل های کشوری را با دقت اجرا کند، اجتناب ناپذیر است و برای ایجاد چنین ساز و کاری کوشش خواهیم کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی همچنین تداوم آموزش به شهروندان و تلاش رسانه ها برای آگاهی بخشی و پیشگیری از اشاعه هرچه بیشتر کرونا را یک اقدام ضروری و بازدارنده عنوان کرد.

ضرورت ایجاد نقاهتگاه ویژه بیماران کرونا 

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز ایجاد نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا در ساوه را ضروری عنوان کرد.

«سید محمد جمالیان» اظهار داشت: خستگی و هدررفت انرژی کادر درمانی بیمارستان های ساوه و زرندیه ممکن است مشکل ساز شود و ایجاد نقاهتگاه در صورت افزایش مبتلایان به کرونا در ایام نوروز باید در دستور کار قرار بگیرد تا با کمبود نیروی درمانی و پرستار مواجه نشویم.

جمالیان گفت: ظرفیت محدود بیمارستان های ساوه و زرندیه از یک طرف و سرعت شیوع کرونا در این شهرستان ها مایه نگرانی است و ایجاد نقاهتگاه یکی از راهکارهای رفع مشکلات آینده به شمار می آید.

تصویب خواسته های علوم پزشکی در قرارگاه پدافند زیستی

فرماندار ساوه نیز تصویب و اجرایی شدن خواسته و نظر کارشناسی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در قرارگاه پدافند زیستی را عاملی تاثیر گذار در مدیریت بیماری کرونا برشمرد.

«علی میرزایی» اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در ساوه، با هدف ایزوله کردن افراد مبتلا تصمیم گرفته شد که ۲ مرکز بیمارستانی شهید مدرس و شهید چمران به درماندو مراقبت مبتلاشدگان اختصاص یابد تا همه بار درمانی روی یک بیمارستان نباشد.

وی افزود: از آنجا که ظرفیت تخت های بیمارستان شهید مدرس محدود بود، تصمیم گرفتیم برای حالت افزایش شمار افراد مبتلا به کرونا و تقویت ظرفیت بستری، از بیمارستان شهید چمران نیز استفاده کنیم.

فرماندار ساوه بیان کرد: استفاده از خرد جمعی و روح همدلی در مدیریت بحران و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نتیجه بخش خواهد بود.

  میرزایی در پایان از خدمات رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی ساوه قدردانی و برای سرپرست جدید این مرکز آرزوی موفقیت کرد.

«مهدی مصری» با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه جایگزین «عباس نیکروش» شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.