«مرتضی انصاری‌فر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نهادها و دستگاه‌های دولتی به خصوص استانداری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های  شهدا،فعالانه و با احساس مسوولیت وارد عمل شدند به طوری که اگر شیوع ویروس کرونا در کشور اتفاق نمی‌افتد، دیدار مسوولان با خانواده‌های معظم شهدا به هفت هزار مورد می‌رسید.

وی ادامه داد: با وجود کمبودها و محدودیت‌های منابع، طرح سپاس استان مرکزی در سال جاری به بهترین شکل ممکن اجرا شد و نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار مرکزی در تمامی سفرهای شهرستانی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان را در دستور کار قرار داده و با این عزیزان دیدار و گفت و گو کرده و حل مشکلات آنها را تکلیف مدیران می‌دانستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در خصوص برنامه‌های ۲۲ اسفند و روز شهدا نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌های حضوری  و اجتماعات این روز لغو شد ولی ارسال پیامک تبریک به مردم و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، تبریک تلفنی مخابرات، برنامه تلویزیونی با حضور نماینده‌ولی فقیه و استاندار همزمان با روز شهدا در استان اجرا می‌شود.  

انصاری‌فر اظهار داشت: قرار بود بهره برداری از  بخش ورزشی و رفاهی مجتمع توانبخشی جانبازان این استان  همزمان با ۲۲ اسفند و روز شهید با حضور نماینده ولی‌فقیه و معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید کشور آغاز شود که این مهم نیز به دلیل شرایط بوجود آمده به سال آینده موکول شد.

وی بیان کرد: طرح مسکونی ۲۶۴ واحدی ویژه خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان اراک نیز هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود پایان نیمه دوم سال ۱۳۹۹ تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه مشکل پوشش بیمه ایثارگران به کلی مرتفع شده است، اضافه کرد: هم اکنون ۱۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت هدف این نهاد انقلابی تحت پوشش بیمه همگانی و ۴۰ هزار و ۱۹۸ نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.  

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بنیاد شهیدو امور ایثارگران ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و در سال ۱۳۶۵ نیز وظیفه ساماندهی و پشتیبانی فرزندان شهدا به این نهاد واگذار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.