«قنبر موسی نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهاد حمایتی با برنامه‌های مختلف تلاش کرد افراد خیر بیشتری را برای کمک به ایتام جذب کند و موفق شد تا در مجموع حمایت ۲۷ هزار خیر را برای حمایت ۶ هزار و ۷۰۰ کودک یتیم و محسنین را داشته باشد.

وی اظهار داشت: حامیان این استان نیمه نخست امسال ۹۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ایتام کمک کردند که به نسبت به آمار مدت مشابه پارسال این شاخص رشد ۴۹ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: سرانه کمک به فرزندان ایتام و محسنین به ترتیب در هر ماه ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال و یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال بوده است.

موسی نژاد افزود: نگاه حامیان طرح اکرام ایتام به فرزندان معنوی در استان مرکزی تقویت شده و میزان کمک‌های پرداختی آنان افزایش قابل توجه‌ای یافته است.

وی اظهار داشت: تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) یکی از برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی است که با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شد.

وی، احیای سنت حسنه انفاق و نیکوکاری را از برنامه های کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد : دستگیری نیازمندان و محرومان علاوه بر اینکه انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر به سزایی در راستای خدمات نظام به طبقه محروم و نیازمندان جامعه دارد و پشتوانه ای مطمئن برای اجرای برنامه های کلان اقتصادی دولت در جهت فقر زدایی به شمار می آید.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه معظم له رشد چشمگیر کمک رسانی و فعالیت‌های نیکوکاری در سطح جامعه را از برکات نظام اسلامی می دانند و به انفاق به عنوان یکی از وجوه اقتصاد مقاومتی سفارش کرده است.

موسی نژاد افزود: نیکوکاری تمام شدنی نیست و هرچند با توجه به شرایط فعلی جامعه و رعایت ملزمات بهداشتی مردم نتوانند در پایگاه‌های جشن نیکوکاری حاضر شوند، به همین دلیل شرایط پرداخت کمک‌ها  به شیوه غیر حضوری برای مردم نوع دوست استان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد#۱*۸۸۷۷* و وارد کردن کد پیش شماره ۰۸۶ ویا از طریق شماره حساب ۰۱۱۱۴۷۰۰۷۰۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۰۸۸ کمک‌های خود را به صورت غیر حضوری واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: تعداد ۴۰۹ پایگاه بسیج، مصلی‌های سطح استان، مساجد، سیار و ثابت نیز آماده دریافت کمک‌های مردم نوع دوست استان است.

موس نژاد افزود: کمیته امداد بر اساس رسالتی که دارد امین مردم است و تمامی کمک‌های مردم در اسرع وقت و قبل از آغاز سال جدید بین نیازمندان توزیع می‌شود.

۴۴ هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که ۲۲ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.