«علی‌اصغر حمیدی‌فر» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت هر دستگاه کمباین مدل ۱۰۵۵ تولیدی شرکت کمباین‌سازی ایران(اراک) حدود سه میلیارد ریال برآورد می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین امسال ۱۹۲ دستگاه بیلر مدل ۳۴۹ و تعداد ۹۶ دستگاه بیلر مدل ۳۵۱ در این شرکت تولید و روانه بازار شده است.
مدیرعامل کمباین سازی ایران(اراک) بیان کرد: فرآیند تولید به صورت شبانه‌روزی در این واحد تولیدی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، تولیدات شرکت به  بیش از ۴۰۰ دستگاه کمباین برسد.
حمیدی‌فر بیان کرد: تولیدات شرکت کمباین‌سازی ایران در سال جاری با تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان عرضه شده است که هر دستگاه کمباین زمینه اشتغال سه نفر و هر دستگاه بیلر زمینه اشتغال یک نفر را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز نوآوری در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت، برنامه‌ریزی برای تدوین نقشه فناوری محصولات، شناسایی و توسعه منابع، بهبود زنجیره تامین، تدوین و اجرای برنامه آموزشی در راستای افزایش مهارت و توانمندسازی از مهم‌ترین برنامه‌های کمباین سازی ایران در راستای افزایش تولید و صادرات است.
مدیرعامل کمباین سازی ایران، مذاکره با بخش خصوصی و دولتی کشورهای هدف، آموزش نیروهای محلی بازاریاب، تعمیرات و خدمات پس از فروش، تثبیت قیمت صادراتی محصولات، افزایش دوره خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی هم‌زمان با فروش محصول را از دیگر اقدامات این واحد تولیدی در راستای رونق تولید عنوان کرد.
شرکت کمباین سازی ایران سال ۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان تهران به‌نام شرکت جانساز (سهامی خاص) به ثبت رسید و در سال‌ های ۱۳۴۹ و ۱۳۶۱ به ترتیب با عناوین «ایران جان‌دیر» و «کمباین‌ سازی ایران» تغییر نام داشته است.
در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز آن آستان با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.