«حمیدرضا قناتی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس ماده ۱۶پسماندهای شهری جزو اموال شهرداری است و خرید و فروش آنها جرم است و این افراد علاوه بر جرم در شرایط فعلی عاملی پرخطر برای افزایش شیوع این ویروس هستند که انتظار است دانشگاه علوم پزشکی و مقام‌های قضایی تدابیر لازم برای برخورد با این قشر را اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۱۶، خرید و فروش پسماندهای شهری بر اساس قوانین و تابع شرایط خاصی انجام می‌شود که مدیریت پسماند شهرداری اراک در حال حاضر تنها به یک شرکت تفکیک از مبدا مجوز داده و زباله گردهای دیگر در حال سرقت اموال شهرداری هستند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در اراک موارد حفاظتی برای پاکبانان و نیروهای خدمات شهری فراهم شده و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد مثبت کرونا ویروس در این قشر و خانواده‌های آنان دیده نشده است.

قناتی اظهار داشت: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری زباله در سطح کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود.

وی بیان کرد: رها سازی ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده در سطح شهر یکی از مشکلات جدی و عوامل دیگر در افزایش انتشار این ویروس است که انتظار است مردم در این راستا همکاری خوبی داشته باشند و به هیچ عنوان این اقلام بهداشتی استفاده شده را در سطح شهر رها نکنند و آنها را داخل یک کیسه و سپس در داخل سطل‌های زباله قرار دهند.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.