«رضا میرزایی» روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی حیات وحش در گفت‌و گو با ایرنا عنوان کرد: شعار امسال این روز « پایداری حیات بر روی زمین» تعیین شده که بیانگر اهمیت حیات جانوری در ساختار اقلیم ، چرخه زیستی و طبیعت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: روز جهانی حیات وحش هر سال از سوی تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای بالا بردن سطح آگاهی مردم دنیا گرامی داشته می‌شود که مهمترین هدف آن افزایش آگاهی مردم دنیا از وضعیت ذخیره گیاهی و جانوری و حفظ داشته‌های طبیعت است.
میرزایی تصریح کرد:  تنوع حیات وحش استان مرکزی در کشور سرآمد است وبا توجه به بهره‌مندی از  انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی و دشت  و وجود مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع یکی از کانون‌های مهم در گونه‌های مختلف جانوری و برخی از گونه‌های خاص محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: مناطق حفاظت شده استان مرکزی به‌صورت مستمر پایش می‌شود و با قدامات پیشگیرانه تاکنون موردی از بیماری در حیات وحش و پرندگان مهاجر این استان مشاهده نشده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: توجه به ارزش‌های متنوع گونه‌های جانوری در برنامه‌ریزی‌های توسعه، ایجاد حس حمایت از حیات وحش در سطوح جامعه، جلب مشارکت‌های مردمی در مدیریت و حفاظت حیات وحش، انجام پژوهش کاربردی و بنیادی به منظور شناخت و مدیریت گونه‌های جانوری و احیای زیستگاه و جمعیت آن‌ها، فراهم نمودن امکانات، تجهیزات و نیروی کیفی و کمی مورد نیاز حفاظتی و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها می‌تواند شرایط مطلوبی را برای پویایی و پایداری گونه‌های جانوری کشور و زیستگاه‌های آن‌ها فراهم کند.

استان مرکزی به‌عنوان خاستگاه سوم تنوع زیستی کشور شهرت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.