«علی مشهدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: غار نخجیر دلیجان اثر طبیعی ملی کشور است که روزهای  پنجشنبه و جمعه هر هفته شمار زیادی گردشگر را پذیرا است اما روزهای پایانی این هفته بازدیدکنندگان نمی‌توانند به دلیل شیوع ویروس کرونا  از این مکان طبیعی دیدن کنند.
وی ادامه داد:  براساس مصوبه ستاد پدافند زیستی استان مرکزی به‌منظور مقابله با بیماری کووید ۱۹ کرونا  تمام سفره‌خانه‌ها، هتل‌ها، تورهای گردشگری و اماکن تاریخی دلیجان تعطیل است.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد و در این راستا مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علایم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و به‌سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

بر اساس آخرین امار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۰ استان کشور درگیر کرونا ویروس شده و در مجموع ۱۴۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آمار بهبود یافته‌های این بیماری در کشور تاکنون ۵۴ نفر بوده و ۲۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.