«بهروز اکرمی» شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های اراک، دلیجان، محلات، خمین و ساوه و زرندیه با درخواست فرمانداران این شهرستان‌ها تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

وی ادامه داد: در بقیه شهرستان‌ها رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافته و کار شمارش آرا آغاز شده‌است.

۱۴۳ نفر شامل  ۱۲۴ نامزد مرد و ۲۰ داوطلب زن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ٤٨ داوطلب شامل ١٢ نامزد زن و ٣٦  مرد، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه  نیز ۳۰ داوطلب شامل سه نفر زن و ٢۷نفر مرد و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ١۵ نامزد شامل یک نفر زن و ١۴ نفر مرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۲١ نامزد شامل ٢ زن و ١٩ داوطلب مرد، حوزه انتخابیه شازند ١٩ نفر شامل یک زن و ١٨ نامزد مرد و  حوزه انتخابیه خمین ١۱ داوطلب  شامل یک  زن و ١٠  مرد در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

تعداد کل واجدان شرایط حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر است که ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر این افراد برای نخستین بار در پای صندوق های رای حاضر شدند.

 استان مرکزی هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با احتساب شمار نامزدهای انتخاباتی این دوره، برای هر کرسی حدود ٢٠ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صلاحیت ۲۱۸ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید شد که تاکنون به دلیل انصراف و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر و سایر مسایل شمار نامزدها به ۱۴۴ نفر رسیده است.

هفت نماینده استان مرکزی از ۶ حوزه انتخابیه با رای مستقیم مردم گزینش شده و به خانه ملت راه می‌یابند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.