استان مرکزی با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که امروز تکلیف این کرسی‌ها برای یازدهمین بار از سوی مردم مشخص می‌شود.

مسئولان استان مرکزی  ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات در این استان، بر صیانت از آرای مردم، رعایت قانون و مقابله با هر نوع قانون‌شکنی تاکید کردند و از آماده بودن زمینه برای خلق حماسه‌ای دیگر خبر دادند.

۲۵ هزار نفر کار برگزرای انتخابات در استان مرکزی را بر عهده دارند

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: ۲۵ هزار نفر کارهای اجرایی برگزاری این رویداد مهم ملی را در این استان بر عهده دارند و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز از شعب اخذ رای حفاظت می‌کنند.

«بهروز اکرمی» با بیان اینکه یک هزار و ۲۰ صندوق اخذ رای در استان دایر شده ، افزود: ۱۴۴ نفر شامل  ۱۲۴ مرد و ۲۰ زن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هم رقابت دارند.

وی توضیح داد: حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ٤٨ داوطلب حاضر در عرصه رقابت انتخاباتی دارد که شامل ١٢ نامزد زن و ٣٦  مرد است و در  حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه  نیز ۳۰ داوطلب شامل سه  زن و ٢۷نفر مرد و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ١۵ نامزد شامل یک  زن و ١۴ مرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۲١ نامزد شامل ٢ زن و ١٩ داوطلب مرد، حوزه انتخابیه شازند ١٩ نفر شامل یک زن و ١٨ نامزد مرد و  حوزه انتخابیه خمین ١۱ داوطلب  شامل یک  زن و ١٠  مرد در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

اکرمی تعداد کل واجدان شرایط حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: استان هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با احتساب شمار نامزدهای انتخاباتی این دوره، برای هر کرسی حدود ٢٠ نامزد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

صلاحیت ۲۱۸ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید شد که تاکنون به دلیل انصراف و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر و سایر مسایل شمار نامزدها به ۱۴۴ نفر رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با بیان اینکه فضای رقابتی در انتخابات مجلس یازدهم در این استان وجود دارد زیرا همه جناح ها و اندیشه‌های سیاسی دارای نامزد تایید صلاحیت شده هستند، گفت: با توجه به اینکه در عرصه‌های انتخاباتی میزان مشارکت مردم استان همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده، امیدواریم در دوم اسفند نیز شاهد خلق حماسه‌ای از سوی مردم انقلابی و متعهد این دیار باشیم.  

با توجه به اینکه در عرصه‌های انتخاباتی میزان مشارکت مردم استان همواره از میانگین کشوری بالاتر بوده، امیدواریم در دوم اسفند نیز شاهد خلق حماسه‌ای از سوی مردم انقلابی و متعهد این دیار باشیم.  

وی اضافه کرد: ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر به عنوان رای اولی در این استان برای نخستین بار در یازدهمین دوره مجلس واجد شرایط شرکت در انتخابات شده‌اند و می‌توانند در دوم اسفند ماه امسال در فرآیند سرنوشت سیاسی جامعه نقش آفرینی کنند.

اکرمی افزود: متولدان دوم اسفندماه سال ۸۰ و قبل آن در استان واجد شرایط رای بوده و می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و یا ارایه شماره ملی در فرآیند رای‌گیری شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۸ نفر از جمعیت استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای هستند که ۴۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر آنان در اراک، ۱۲ هزار و ۸۶۴ نفر کمیجان، ۲۰ هزار و ۱۷۹ نفر تفرش، ۸۱ هزار و ۳۸۳ نفر خمین و ۴۰ هزار و ۵۳۲ نفر از شهرستان خنداب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور می یابند.

اکرمی افزود: ۳۵ هزار و ۵۸۹ نفر از شهرستان کمیجان، ۴۸ هزار و ۵۴۶ نفر زرندیه، ۱۹۷ هزار و ۷۴۷ نفر ساوه، ۹۰ هزار و ۱۷۵ نفر شازند، ۲۲ هزار و ۳۵۹ نفر فراهان، ۲۷ هزار و ۳۳۴ نفر کمیجان و ۴۱ هزار و ۹۲۲ نفر از شهرستان محلات در پای صندوق های رای حاضر می‌شوند.

جمع آوری آرای استان مرکزی با یک‌هزار و ۲۰ شعبه

رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر حفاظت از آرای مردم تاکید کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۰ شعبه آرای مردم این استان را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری می‌کنند.

«سعید فرخی» از حضور حداقل یک نیروی بازرس در هر شعبه اخذ رای خبر داد و افزود:  برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی،  امکانات و نیروهای موجود به کار گرفته شده است.

وی با یادآوری اراده آموزشهای لازم به بازرسان اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با هیات‌های بازرسی شهرستان‌های مختلف استان مرکزی انجام شده و آمادگی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بهترین شکل ممکن وجود دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بی طرفی را سرلوحه کار بازرسان دانست و ادامه داد: تمام افرادی که در  برگزاری انتخابات مشارکت دارند باید قانون و مقررات را مد نظر داشته باشند.

آمادگی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بهترین شکل ممکن در استان مرکزی وجود دارد.

فرخی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این انتخابات و توجه جهانیان به این آزمون بزرگ سیاسی،  انتظار می‌رود اقشار مختلف مردم فارغ از گرایش سیاسی و اختلاف نظرها، در پای صندوق‌های رای حضور گسترده و پررنگ داشته باشند.

برخورد جدی با تخلفات انتخاباتی

رییس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت:برخورد با جرایم انتخاباتی مستند در دستور کار جدی دادگستری قرار دارد و نامزدهای انتخاباتی و سایر دست اندرکاران انتخابات باید قانون را ملاک کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام «قاسم عبداللهی» افزود: مجلس شورای اسلامی محل قانون‌گذاری است و دادگستری بر رعایت قانون در تمام زمینه‌هایانتخابات تاکید دارد و  از آرای مردم صیانت می‌کند.

وی انتخابات را آزمونی دشمن شکن توصیف کرد و اظهار داشت: حضور پررنگ در پای صندوق‌های رای نقش موثری در افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر فردی که ایران و انقلاب را دوست دارد باید در این آزمون مهم شرکت کند.

 آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری انتخابات در استان مرکزی 

 استاندار مرکزی نیز  آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در خصوص برگزاری این آزمون سیاسی در این استان وجود ندارد 

سید «علی آقازاده» نقش انتخابات در توسعه و آبادانی کشور را مهم ارزیابی کرد وافزود: مردم نقش بسیاری مهمی در این  انتخابات دارند و با حضور خود، در پیشرفت کشور سهیم می‌شوند.

آحاد ملت باید از حق رای خود استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز پیش از این گفته است: آحاد ملت باید از حق رای خود استفاده کنند و مسوولان نیز باید بدانند که رای مردم حق‌الناس است و باید از آن چون گذشته، از آرا حفاطت کنند.

از همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفندماه هستند دعوت می‌ کنم تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای، دین خود را به امام راحل و شهیدان ادا کنند.

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی»  در گفت و گو با ایرنا افزوده است:یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه جاری فرصت مهمی برای تثبیت اقتدار و عظمت نظام اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشته است: از همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفندماه هستند دعوت می‌ کنم تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب کسانی که افکار و عقاید آنها در مسیر مصالح و منافع ملی و حفظ استقلال کشور و تقویت اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد، دین خود را به امام راحل و شهیدان ادا کنند.

وی خاطرنشان کرده است: مجلس شورای اسلامی در برگیرنده نمایندگان ملت از نقاط مختلف میهن اسلامی و شامل اقوام و مذاهب و ادیان ساکن در کشور و سلایق و گرایش‌های متنوع و مختلف درون ملت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توضیح داده است: مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانونگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه تصویب قوانین در تمام امور و تعیین حدود اختیارات مسئولان و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی را برعهده دارد و با اعمال نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان، تضمین‌کننده حسن جریان اداره امور کشور است.


استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده به بهارستان می‌فرستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.