«مصطفی آمره» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرک‌های صنعتی خیرآباد با ۱۲ واحد،  زاویه با ۱۰ واحد و  خمین با هشت واحد به ترتیب بیشترین پذیرنده واحدهای تولیدی بهره‌برداری شده در سال جاری بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال‌زایی در سال جاری نیز در شهرک صنعتی مامونیه با ۱۸۰ فرصت و پس از آن در  شهرک‌های صنعتی خیرآباد اراک و زاویه با ۱۳۲ فرصت و شهرک صنعتی خمین با ۱۲۲ فرصت ایجاد شده است.

آمره اظهار داشت: شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها از شتاب رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی کم نکرده ، بلکه باعث شده که ۵۴ واحد صنعتی این استان که در گذشته به دلایل مختلف تعطیل شده بودند به چرخه کار و فعالیت  بازگشته و میزان قابل توجهی اشتغال جدید در این فرآیند ایجاد شود.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال طرح‌ مختلف زیرساختی از قبیل راه، آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، آسفات و روشنایی معابر و تقویت شبکه برق‌رسانی به شهرک‌های بزرگ استان مرکزی از سوی شرکت‌شهرک‌های صنعتی این استان در دست اجرا است که تا پایان سال بیش از نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۲۴۶ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در حالت تعطیل قرار دارند که با راه‌اندازی واحد عارضه یابی و فن‌بازار منطقه‌ای حل مشکلات این واحدها در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 ۳۴ هزار و ۹۶۴ نفر در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.