«محمد رجاییان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تندیس شهر سبز ایران امروز در آیینی از سوی «عیسی کلانتری» رییس سازمان حفاظت محیط زیست و «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت به مسوولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر مهاجران اهدا شد.

وی ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز به‌ازای هر یک از شهروندان در مقایسه با استاندارد جهانی، نظارت گسترده بر فعالیت وسایل نقلیه در راستای چگونگی مصرف سوخت مهمترین شاخص انتخاب شهر سبز ایران است که برای دومین سال متوالی تندیس این مهم به شهر مهاجران اختصاص یافت.

شهردار مهاجران بیان کرد: در حالی که سرانه فضای سبز در ایران ۱یازده و هشت دهم مترمربع است، شهر مهاجران با داشتن یک‌هزار و ۱۳۰ هکتار وسعت و بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۷۵ هکتار فضای سبز می‌باشد و سرانه فضای سبز هر شهروند مهاجرانی بیش از ۸۶ مترمربع محاسبه شده است.

رجاییان اظهار داشت: موضوع محیط‌زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است که در دستور کار شهرداری مهاجران قرار دارد.

وی افزود: به‌منظور دستیابی به فضای سبز شهری و همچنین حفاظت از عرصه‌های فضای سبز شهری، دستورالعمل پویش درختکاری امسال با هدف گسترش فرهنگ درختکاری و با تأکید بر هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و افزایش بهره‌وری فضای سبز شهری با جدیت بیشتری در مهاجران اجرایی می‌شود.

مهاجران از شهرهای تازه تاسیس در استان مرکزی است که در ۲۵ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از ۲۱ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.