سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد بازیافت بخارات هیدروکربنی پتروشیمی شازند، افزود: تولید در صنایع این استان با وجود شرایط تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روند افزایشی دارد و تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی هستند.

وی ادامه داد: فعالیت گسترده و شبانه‌روزی واحدهای تولیدی رونق مناسبی در این حوزه به دنبال داشته و مدیریت استان نیز با جدیت از واحدهای صنعتی به خصوص واحدهای صادراتی حمایت می‌کند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: راه‌اندازی واحدبازیافت بخارات هیدروکربنی در شرکت پتروشیمی شازند گام موثری در راستای مدیریت آلاینده‌ها و استمرار سبز بودن این صنعت است.

آقازاده بیان کرد: روزانه بیش از یک هزار تن مواد نفتی در شرکت پتروشیمی شازند بارگیری می‌شود که در گذشته به دلیل انجام سنتی این فرآیند ضمن هدر رفت تولیدات؛  در آلایندگی هوای اراک و استان نیز تاثیراتی داشت که راه اندازی طرح مهار، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، کاهش چشمگیری نیز در آلودگی هوا دارد.

وی اضافه کرد: طرح بازیافت بخارات هیدروکربنی(مهار) محصول تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی پتروشیمی شازند است و باید قدردان زحمات کارکنان این واحد تولیدی بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی شازند سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته است، عنوان کرد: این واحد تولیدی در همان سال ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از واحدهای تولیدی و اصناف مختلف استان خرید کرده است.

آقازاده بیان کرد: شرکت پتروشیمی شازند با رعایت تمامی شاخص‌های ملی و بین‌المللی امسال از سوی سازمان مدیریت صنعتی در زمره ۱۰۰ شرکت برتر کشور معرفی شد.

راه‌اندازی پروژه کهاب حدود یک و نیم لیتر مواد هیدروکربنی به ازای هر متر مکعب محصول مایع بازیافت می‌کند.

پتروشیمی شازند در سال ۱۳۷۲ بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.