به گزارش خبرنگار مهر، احمد سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این جلسه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی این ستاد انجام شد که در نهایت ۸ دستگاه اجرایی استان به عنوان دستگاه برتر و ۶ دستگاه در حوزه حقوق شهروندی و حوزه عفاف و حجاب ضعیف عمل کردند که مقرر شد، دستگاه‌هایی که ضعیف عمل کردند، مورد تذکر قرار گیرند.

وی در ارتباط با ارزیابی مطب‌های پزشکی استان گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده از بین ۴۳۰ مطب پزشکی ۶۰ مطب دارای مشکل بودند که مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند که دو مورد آن‌ها با توجه به کاستی‌ها در حوزه حقوق شهروندی تعطیل شدند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از مطب‌های دندانپزشکی استان افزود: ۱۸۵ مطب دندانپزشکی سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و تنها دو مورد با مشکل مواجه بودند.

سجادی افزود: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده ۸ درصد مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی در خصوص دفع زباله‌های عفونی دارای مشکل بودند و با توجه به عوارض بهداشتی دفع غیر اصولی این زباله‌ها مقرر شد، یک تیم ارزیابی این کار را انجام دهد.

وی گفت: نحوه خرید میوه توسط شهروندان از جمله حقوقی است که فروشندگان به آن توجهی نمی‌کنند، به طوری که به شهروندان حق جداسازی میوه نمی‌دهند و این مورد از دو سال پیش در دستور کار ستاد صیانت قرار داشت که به نوعی ساماندهی و سازماندهی فروش میوه در سطح شهر اراک در راستای رعایت حقوق شهروندان اعمال شود و قرار شد تیمی متشکل از دستگاه‌هایی مانند شهرداری، سازمان تعاون روستایی و… این موضوع را بررسی کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: با کمک شهرداری اراک باید میادین میوه و تره بار در سطح شهر اراک جانمایی شود تا میوه به قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.