دکتر محسن شانقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج هزار و ۲۱۷ مورد مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این بازدیدها مشاهده و هفت هزار و ۷۸۵ آزمایش بر روی این موارد انجام شد که با انجام این اقدامات مورد مثبتی از این بیماری در استان یافت نشد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه طیور نیز امسال در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های مرغ تخمگذار استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

شانقی گفت: واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اکنون به میزان لازم در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مشکلی در راستای تامین واکسن مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک و آبگیرهای استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیاز است تولیدکنندگان طیور صنعتی و سنتی استان، کنترل تردد رفت و آمد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری ها ۲ بار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومی به داخل واحدهای مرغداری را در دستور کار خود قرار داده و جابه جایی و نقل و انتقال طیور زنده را با مجوز اداره‌های دامپزشکی شهرستان ها انجام دهند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.