«جواد داودی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب ۲ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در خمین هدفگذاری شده و این تعداد حامی برای حمایت مادی و معنوی از ۷۰۰ کودک و نوجوان یتیم و محسنین جذب می‌شوند. 
وی اظهار داشت: جذب یک میلیون حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در قالب طرح «من کودکان سرزمینم را دوست دارم» از آذر امسال آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردمی در راستای اجرای طرح‌های کمک به نیازمندان در دستور کار این نهاد حمایتی است، افزود: برای رسیدن به این هدف چهار سرفصل در نظر گرفته شده که شامل کارمندان، هرکلاس درس یک حامی، مشترکان صندوق صدقات و حامیان فعال و نیمه فعال هستند.
داودی گفت: افراد نیکوکاری که علاقمند به شرکت در این طرح ملی هستند می توانند با پرداخت یکصدهزار ریال در هر ماه، حامی یک کودک نیازمند شوند و طرح به گونه‌ای است که این کمک‌ها به طور مستقیم به حساب کودک نیازمند واریز شده و مدت این حمایت نیز به اختیار شخص کمک دهنده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین با اشاره به اینکه هر یتیم چهار یا پنج حامی دارد تاکید کرد: کودکان در طرح محسنین شرایط مناسبی از نظر داشتن حامی ندارند که مستلزم کار فرهنگی برای کمک به آنها است.
داودی با بیان اینکه طرح محسنین کودکان نیازمندی که پدرشان زندانی، متواری، جدا شده از همسر و یا معتاد است را تحت پوشش قرار می دهد، اظهار داشت: یکهزار و ۷۴۵ حامی شامل یکهزار و ۲۰۰ نفر در قالب اکرام ایتام و ۴۴۵ نفر در قالب طرح محسنین( فرزندان خانواده‌های بدسرپرست) حمایت از کودکان و نوجوانان نیازمند را در خمین بر عهده دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد پنج هزار و۱۰۱ خانوار مستمری بگیر با ۹ هزار و ۶۴۲ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.