حجت الاسلام «عبدالله واحدی» روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری همایش‌های مختلف، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و  دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دهه مبارک فجر است.

وی ادامه داد:  ۳۲ وقف جدید امسال در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان به ثبت رسیده است که شهرستان ساوه با ثبت هفت وقف جدید بیشترین آمار این حوزه در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: وقف‌های ثبت شده در بخش های خدمات اجتماعی، درمان، اطعام و رسیدگی به امور ایتام، خدمات پزشکی و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز سنجی روز جامعه تاکید کرد و گفت: ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند وقف در راستای مسائل و مشکلات اجتماعی با جدیت در این اداره کل دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‌ دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا در راستای اعتلای این سنت حسنه در جامعه مشارکت کنند.

پنج هزار و ۵۰۳ موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از ۲ هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.